در آستانه سالگرد قیام 15 خرداد

محل شهادت کفن پوشان ورامین گلباران شد

مردم و مسئولان شهرستان های ورامین و قرچک روز دوشنبه با اجتماع در محل پل تاریخی باقرآباد، مشهد شهیدان قیام 15 خرداد سال 42 ، ضمن گلباران این مکان تاریخی بر ادامه راه شهیدان تأکید کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۸۵
محل شهادت کفن پوشان ورامین گلباران شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، همچنین در پایان این مراسم از خانواده شهدای 15 خرداد تجلیل به عمل آمد.

در قیام خونین 15 خرداد سال 1342 مردم دشت ورامین که در سومین روز از شهادت سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) مشغول عزاداری بودند با آگاهی از دستگیری امام راحل و به منظور حمایت از مرجعیت شیعه، کفن بر تن پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند.

در این قیام، مردم روستای محمدآباد عرب ها، پیشوا و ورامین کفن پوش از مسیرهای مختلف به سمت تهران حرکت کردند که در منطقه باقرآباد که در آن پاسگاه انتظامی مستقر بود به یکدیگر رسیدند.

کفن پوشان که برای عزیمت به تهران و حمایت از امام راحل مصمم بودند به فرمان توقف نیروهای ستمشاهی توجهی نکردند و به راه خود ادامه دادند ولی با رگبار گلوله های نیروهای رژیم شاه مواجه و تعداد زیادی از آنان شهید یا مجروح شدند.

در جریان قیام خونین 15 خرداد سال 42 مردم ورامین، هفت جوان به نام های سید مرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ورامین در حدود 50 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها