رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به روایت دیدار امام با خلبانان ارتش پرداخت و از اثرات مدیریتی ایشان در طول 40 دهه از انقلاب اسلامی سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۰۰
برخورد جالب خلبان‌های ارتش با امام(ره) و واکنش ایشان به یک درخواست

سید رضا اکرمی در گفت وگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه حضرت امام(ره) با انقلاب خود ایرانی سرفراز و مستقل را بوجود آورد، اظهار داشت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در می یابیم که ایران از لحاظ هویت بین المللی به ارزش والا و آبرومندی دست یافته و دیگر عضو کاپیتالیسم و وابسته آمریکا نیست بلکه با وجود همه فراز و نشیب ها امروز یک کشور مستقل و مقتدری در دنیاست.

وی با بیان اینکه استقلال و هویت مستقل امروز ما مدیون معمار کبیرانقلاب اسلامی است افزود: امام فردی بود که علی رغم کهولت سن و هجمه همه جانبه دشمنان اسلام به ایران موضوع مهم جنگ تحمیلی را مدیریت کرد و آزمون های سخت الهی در مملکت داری را با صلابت و دلی سرشار از ایمان به خدا و اهل بیت پشت سر گذاشت.

اکرمی تصریح کرد: امام در طول عمر با برکت و مدیریتی که در طول یک دهه بعد از انقلاب به عهده داشتند واقعا نیک نام زیست و نیک نام هم از دنیا رفت. بطوری که امروز دو خاطره مهم شیرین و دیگری تلخ در اذهان مردم ما نقش بسته روزی که امام به ایران آمد و روزی که بواسطه همین نیک نامی با تشییع میلیونی مردم عزادار تا بهشت زهرا بدرقه شدند. لذا این مطلب نشان می دهد اما آبرومند وارد ایران شد و آبرومندانه هم با دلی آرام و قلبی مطمئن دنیا را وداع گفت.

روحانی عضو نهاد ریاست جمهوری با ذکر خاطره ای از همراهی خود با حضرت امام خاطر نشان کرد:‌از سال 40 که طلبه قم شدم و در فاجعه فیضیه قم توسط نیروهای ستم شاهی هم مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته ام تا پیروزی انقلاب همراه ایشان بودم. در طول این مدت امام را اینگونه یافتم، شخصی زمان شناس به لحاظ سیاسی اجتماعی بودند که با تحلیل درستی از دو دوره قاجار و پهلوی به خوبی به آسیب های موجود پی بردند و از خرداد42 پای مبارزه با شاه ایستادند تا انقلاب پیروز شد.

اکرمی در این باره گفت: بعد از انقلاب بنده مسئول عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش شدم یک روز با شهید فکوری و عهده ای از خلبان ها رفتیم خدمت امام، خدا می داند وقتی خلبان ها امام را از نزدیک مشاهده می کردند ناگهان از خود بی خود شده و از شدت ذوق و شوق گریه می کردند و وقتی به سیمای امام نگاه می کردند کنترل خود را از دست می دادند.

وی در تکمیل این خاطره افزود: شهید فکوری هم گزارشی از عملیات های انجام شده به خدمت امام ارایه کرد. در پایان بنده ضمن دست بوسی امام به ایشان عرض کردم که امام خلبان ها ملاقات های بیشتری از شما می خواهند و تقاضا دارم پذیرای این درخواست باشید که امام با مهربانی فرمودند« مانعی ندارد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها