زن جوان به اتهام ربودن نوزاد 2 روزه دستگیر شد

عاشق داشتن نوزاد پسر بودم

زن نازا که نوزاد دو روزه را از بیمارستانی در همدان ربوده بود، با بررسی دوربین‌های مداربسته شناسایی و دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها اعلام کرد وقتی نتوانسته باردار شود، تصمیم به نوزادربایی گرفته است، اما فرار متهم با تاکسی از بیمارستان اورا گرفتار کرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۱۰
عاشق داشتن نوزاد پسر بودم

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از روز پنجشنبه و به دنبال گزارش نوزادربایی از بیمارستان فاطمیه همدان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ماموران با حضور در بیمارستان متوجه شدند که زنی با معرفی خود به عنوان پرسنل بیمارستان وارد اتاق مادر و نوزاد شده و نوزاد را با خود برده است.

با طولانی شدن غیبت نوزاد پسر، مادرش نگران شده و موضوع را از پرستاران بخش پرس و جو می‌کند که مشخص می‌شود، قرار نبوده این نوزاد معاینه شود.

در ادامه مسئولان بیمارستان دریافتند زنی که نوزاد را با خود برده است از پرسنل بیمارستان نبوده و برای نوزادربایی به آنجا آمده بود.

آغاز تحقیقات

سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان در این باره به جام‌جم گفت: پس از گزارش سرقت نوزاد پسر دو روزه از بیمارستان فاطمیه همدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت. ماموران برای کشف سرنخی از زن کودک‌ربا به بررسی دوربین‌های مداربسته بیمارستان پرداختند که فیلم دوربین پشت ساختمان رازگشای این نوزادربایی بود.

ردپای راننده تاکسی

وی افزود: براساس تصاویری که دوربین ثبت کرده بود، ابتدا مردی در حالی که نوزاد را در آغوش داشت از ساختمان خارج شده و سوار تاکسی پرایدی می‌شود. او پنج دقیقه داخل خودرو منتظر می‌ماند تا این‌که متهم زن از ساختمان خارج شده و به اتفاق هم آنجا را ترک می‌کنند. با کشف این سرنخ شناسایی راننده تاکسی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری تاکسیرانی، راننده مورد نظر شناسایی و به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پلیس همدان ادامه داد: راننده تاکسی در تحقیقات مدعی شد، در حوالی بیمارستان مسافرکشی می‌کنم. روز پنجشنبه زنی به من مراجعه کرد و خواست او و نوزادش را به خانه‌شان در یکی از محله‌های همدان ببرم. زن وارد بیمارستان شد و به من گفت، به مقابل در پشتی ساختمان بیا. مقابل در منتظر بودم تا این‌که حوصله‌ام سر رفت و وارد محوطه شدم. این زن با نوزادی به سمتم آمد و خواست، پسرش را به داخل ماشین ببرم تا خودش کارهای ترخیص را انجام دهد. پنج دقیقه دیگر آمد و من او و نوزادش را به مقابل خانه‌شان رساندم. از ماجرای نوزادربایی اطلاعی نداشتم و تصور می‌کردم نوزاد فرزند این زن است. رفتار او خیلی عادی بود به‌همین خاطر به او شک نکردم.

اعتراف زن نوزادربا

سردار کامرانی‌صالح خاطرنشان کرد: خانه‌ای که احتمال می‌رفت، زن جوان و نوزاد پسر در آنجا باشند، شناسایی شد و ماموران پس از ورود به خانه با نوزاد رو‌به‌رو شدند. زن جوان هم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. او در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد، 10 سال قبل ازدواج کردم و به خاطر بیماری نمی‌توانم بچه‌دار شوم. به همین خاطر تصمیم به ربودن نوزاد پسر از بیمارستان گرفتم.

خیلی دوست داشتم فرزند پسری داشته باشم. برای درمان نازایی مدتی در بیمارستان فاطمیه بستری بودم و پرسنل آنجا و راه‌های خروج را می‌شناختم. روز پنجشنبه اطلاعات مادر طفل را به دست آورده و در پوشش پرسنل بیمارستان وارد اتاق او شدم. به دروغ گفتم نوزادش مشکل بینایی دارد و باید متخصص چشم‌پزشک او را معاینه کند. با این ترفند نوزاد را از مادرش گرفته و از در پشت ساختمان فرار کردم. فکر نمی‌کردم پلیس خیلی زود مرا شناسایی و دستگیر کند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: طفل پس از گزارش سلامتی و معاینه توسط پزشک و با حضور ماموران حراست بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی به مادرش تحویل و متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

بستری بخاطر زردی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان هم دیروز گفت: نوزاد در سلامت کامل به‌سر می‌برد و به علت زردی در حال حاضر در بخش نوزادان بیمارستان فاطمیه بستری است.

جعفر شاهرخی افزود: پس از نوزادربایی با تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان بویژه حراست این مجموعه و پرسنل پلیس آگاهی زن کودک‌ربا شامگاه جمعه دستگیر و نوزاد پسر به خانواده‌اش تحویل داده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها