مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت : یکی از فعالیت های اصلی سازمان مرکزی تعاون روستایی تنظیم بازار محصولات کشاورزی (تعادل نسبی در عرضه ، تقاضا و قیمت) می باشد. سازمان تعاون روستایی قصد دارد با تغییر این رویکرد به شیوه بازارهای مدرن و امروزی منطبق شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۶۵
رویکرد‌های جدید سازمان تعاون روستایی منطبق بر بازار می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی در جلسه مدیران استانی سازمان تعاون روستایی و مدیران عامل اتحادیه های استان که با حضور دکتر برابری معاون امور فنی و بازرگانی و مدیران برگزار شد، با اشاره به اینکه، یکی از فعالیت های اصلی سازمان مرکزی تعاون روستایی تنظیم بازار محصولات کشاورزی (تعادل نسبی در عرضه ، تقاضا و قیمت) می باشد گفت، این سازمان قصد دارد با تغییر این رویکرد به شیوه بازارهای مدرن و امروزی منطبق شود.

وی ادامه داد: به جهت حضور موثر در بازار به ویژه در ماه مبارک رمضان برای تعادل نسبی در قیمت خرما ، اقدام شد. در حال حاضر خرما به طور مستقیم توسط سازمان تعاون روستایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاون روستایی عرضه می‌شود.

حسین شیرزاد، با اشاره به اینکه پیش از این خرمای مضافتی بم هر کیلو به 3300 تومان خریداری می‌شد که این قیمت نارضایتی تولید کنندگان به همراه داشت گفت: با ورود به موقع سازمان تعاون روستایی جهت تحریک در بازار در اوج برداشت به ازای هر کیلو 5500 تومان اقدام شد و تمامی‌ خرماهای خریداری شده در بسته‌های بزرگ (مادرکارتن) هشت تا 8.200 کیلوگرم است که نشان دهنده کیفیت خوب خرمای خریداری شده است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت، در ماه مبارک رمضان به جهت افزایش تقاضا با حضور دلالان که موجبات افزایش قیمت را به همراه داشت، این سازمان در شرایط خاص زمانی با اخذ موجوز لازم از کمیسیون تنظیم بازار در خارج از بورس عرضه نمود.

وی با اشاره به افزایش قیمت محصول خرما در روز های اول ماه مبارک رمضان گفت: با حضور به موقع در بازار برای تامین منافع مصرف کنندگان اقدام گسترده ای جهت عرضه مویرگی در فروشگاه های زنجیره ای ، غرف سازمان میادین میوه و تره بار ، فروشگاه های تعاونی روستایی نموده است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در جمع مدیران و مدیران عامل اتحادیه های استانی از اهمیت ،شفافیت و عملکرد بخش‌های استانی گفت: این سازمان برای ایجاد نظم کاری و شفافیت در عملکرد و اقدام موثر جهت تامین منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، ارتباط با معاونت‌های تخصصی و مجموعه های سازمانی وزارتخانه متبوع را در اولویت قرار داده است .

شیرزاد تاکیدکرد، مدیران استانی در روزهای آتی ، با توجه به مشکل سرمازدگی ابتدای فصل ، چالش آب و... کمبود میوه با دیگرموارد در پیش رو، با همکاری دستگاه های ذیربط پیش‌بینی لازم را نموده و براساس آن برنامه های مدونی را برای تنظیم بازار ارائه نمایند.

در پایان مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در شبکه بزرگ تعاونی روستای و کشاورزی که با سیاست های وزارتخانه همسو شده و این هم‌سو یی به تصمیم گیری در بازار کمک موثری خواهد نمود گفت : این اثر گذاری ضمن حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی منافع مصرف کنندگان را به همراه خواهد داشت،

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها