معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید مرکبات و پرتقال در استان بین ۲۰ تا ۱۰۰ تن در هکتار و بالاتر از کشورهای صاحبنامی نظیر اسپانیا است.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۵۲
پرتقال مازندران در مقایسه با اسپانیا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، عزیزالله شهیدی در جمع فعالان اقتصادی مازندران بابیان اینکه نسبت به ۵۰ سال قبل در بخش کشاورزی خوب کار کردیم گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی ۳۰ سال قبل در استان دو میلیون تن بود و اینک به هفت میلیون تن رسیده است.

وی افزود: همچنین میزان تولید گندم از ۱.۵ تن درهکتار به پنج تن در هکتار رسید و میزان تولید برنج نیز از سه تن به هشت تا ۱۲ تن رسیده است.

شهیدی بابیان اینکه میزان تولید پرتقال در استان از کشور اسپانیا که ۳۵ تن در هکتار تولید دارد بیشتر است گفت: بین ۲۰ تا ۱۰۰ تن پرتقال در هکتار در استان مرکبات تولید می شود و امسال دو سوم کیوی مازندران صادر شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه ضرورت و نیاز به تکنولوژی داریم تصریح کرد: ضروری است در بهره گیری از استعدادهای خدادادی با تکنولوژی روز هماهنگ باشیم.

وی بابیان اینکه زمین و نیروی کار و دانش و کاربرد فناوری‌های نوین محور تولید باید قرار گیرد گفت: ضرورت دارد از طرح‌های فناوری و تکنولوژی سلامت‌محور استفاده کنیم و به جد نیازمند آن هستیم که با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط و تعامل منطقی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها