اهمیت ورزش بانوان از جنبه‌های گوناگون بر هیچ کس پوشیده نیست. به جز فواید کلی ورزش همچون تندرستی و شادابی، اهمیت دادن به ورزش قهرمانی بانوان می‌تواند نمودی از فعالیت عمومی زنان کشور اسلامی ایران در عین حفظ شئونات فرهنگی، دینی و مذهبی در عرصه ملی و جهانی باشد و در عین حال باعث افزایش شور و نشاط در جامعه، بویژه میان بانوان ایرانی شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۸۰
رادیو، «یار ششم» فوتسال بانوان

فوتسال نیز با ترکیب جذابی از سرعت و تکنیک، ورزشی قابل توجه به شمار میرود و وقتی جذابیتهای این ورزش با حضور پرقدرت، تکنیکهای زنان فوتسالیست ایرانی و تاکتیکهای خوب مربیان ترکیب شده و موفقیت بزرگی همچون قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان را در عرصه قاره آسیا رقم میزند، بیش از پیش بر جاذبه آن افزوده میشود.

در شرایطی که مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان آسیا پخش تلویزیونی نداشت، رادیو و بهطور خاص شبکه رادیویی ورزش توانست در زمینه پوشش این مسابقات و موفقیت تیم ملی فوتسال بانوان ایران نقش برجسته و ماندگاری ایفا کند.

شبکه رادیویی ورزش در ایام برگزاری این مسابقات با تکیه بر امکانات موجود از جمله فضای مجازی، توانست گزارش لحظه به لحظهای از این رقابتها و بویژه پیروزیهای پیاپی بانوان فوتسالیست ایرانی به مخاطبان خود ارائه دهد.

پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در این تورنمنت مهم نیز این شبکه همراهی شایستهای از خود نشان داد.

همزمان با قهرمانی بانوان فوتسالیست ایرانی، فضای برنامه زنده رادیو ورزش به همراهی با شادی مردم از کسب این موفقیت مهم پرداخت و با پخش سرود و تبریک مجریان برنامه ادامه یافت.

برنامه «عصرانه» رادیو ورزش نیز که برنامهای با محتوای شاد و تفریحی بهشمار میرود، در فضای قهرمانی تیم فوتسال بانوان پخش شد.

برنامههای دیگر رادیو ورزش نیز به پوشش جنبههای گوناگون این رویداد ورزشی پرداختند. برنامه «همیشه با ورزش» ضمن تاکید بر ارزشمند بودن این قهرمانی، به تحلیل حضور بانوان ایرانی در این رقابتها پرداخت.

برنامههای «یک نفس تازه» و «صبح و ورزش» نیز با پخش پیامهای احساسی مردمی و اظهارنظرهای کارشناسی و تخصصی کارشناسان نمایانگر توجه عمومی به این موفقیت بزرگ شد. گفتوگو با برخی از اعضای تیم ملی فوتسال بانوان در برنامه «نیمکت» نیز از دیگر برنامههای مرتبط با حضور موفق زنان ایران در مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان آسیا بود. برخورد شایسته و کاملا منطبق با مبانی اسلامی و فرهنگی بانوان شایسته تیم ملی فوتسال در رابطه با امتناع از دست دادن با مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین رفتار محترمانهای که متقابلا از سوی آنها انجام شد، در «برنامه فرهنگ و ورزش» مورد بررسی قرار گرفت. برنامه «یک فنجان چای داغ» نیز در حال تهیه برنامهای از زندگینامه بانوان فوتسالیست ایرانی است.

در فوتبال هواداران و رسانهها، «یار دوازدهم» تیم شناخته میشوند. در ورزش 5 نفره فوتسال، میتوان مردم و رسانهها را «یار ششم» دانست. اقدامات رادیو ورزش بخشی از وظایف رسانهای آن به شمار میرود. با این حال تلاش رادیو و بویژه رادیو ورزش این است که فراتر از یک رسانه صرف، بهعنوان یک همراه و یک «یار ششم» واقعی در کنار موفقیتهای بانوان ایرانی بویژه در عرصه ورزش و بهطور خاص در ورزش فوتسال قرار گیرد.

حمید قاسمی

مدیر رادیو ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها