قضات ویژه برای رسیدگی به پرونده اقدامات غیر اخلاقی در یک مدرسه تعیین شده‌اند

جزئیاتی از پیگیری پرونده «ناظم متهم»

در دو سال گذشته، ۲ ماجرای مهم در زمینه امنیت اخلاقی نوجوانان مطرح شده که در یکی، رهبری علنا دستوری صادر نکردند اما در دیگری دستور به محاکمه سریع و اجرای حدود الهی داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۶۵
چرا پرونده سعید طوسی نه ولی پرونده مدرسه معین آری؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، محمد سرشار، مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما و از فعالان رسانه ای در واکنش به حادثه آزار و اذیت تعدادی از دانش آموزان در مدرسه ای در غرب تهران در اینستاگرام خود نوشت: در دو سال گذشته، دو ماجرای مهم در زمینه امنیت اخلاقی نوجوانان مطرح شده که در یکی، رهبری علنا دستوری صادر نکرده‌اند اما در دیگری دستور به محاکمه سریع و اجرای حدود الهی داده‌اند.

اما علت این تفاوت در چیست؟

گستردگی بسیار بیشتر: در پرونده آقای سعید طوسی ، دو سه خانواده شاکی وجود داشتند اما در پرونده دبیرستان معین، تعداد خانواده‌های شاکی بسیار بیشتر است و تا چهل قربانی شناسایی‌شده نام برده شده.

عمق بسیار بیشتر: در پرونده طوسی، شکایت از اقدامات خلاف شأن یک قاری قرآن چه به شکل گفتاری و چه رفتاری بوده (اتهام تجاوز ساخته و پرداخته رسانه‌های بیگانه است و چنین شکایتی از ابتدا و اساسا نبوده) اما در پرونده دبیرستان معین ، شکایت درخصوص تجاوز، تشویق به رابطه غیراخلاقی بین نوجوانان، شرب خمر و ... وجود دارد.

آلودگی خود مسوول برقراری نظم: در پرونده طوسی، یک مربی قرآن متهم به اقدامات خلاف شأن شده است اما در پرونده دبیرستان معین، ناظم مدرسه ـ که مسوول شناسایی همین تخلفات و برقراری نظم در دبیرستان بوده ـ متهم به آلودگی و افساد در مدرسه است. بدتر اینکه برخی مسوولان بالاتر دبیرستان معین نیز، انحرافات فکری اساسی دارند و از حامیان علنی حیازدایی و کشف حجاب به شمار می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها