دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بیان کرد: شخص امام راحل نمونه مدیریت در دهه 60 بودند و به جرات می‌توان گفت انسانی روی کره زمین نیامده است که مشابه ایشان از زمان ورود مورد استقبال قرار گرفته باشد همچنین به هنگام ارتحال نیز بدرقه شود و این موضوع نشانه مردم سالاری و مردم باوری است که در حضرت امام (ره) وجود داشت.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۵۱
لواسان به منطقه مقامات تبدیل شده است! / پست گرفتن به معنای گشت و گذار کیش و استخر خصوصی نیست

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت و گو با جام‌جم آنلاین دریاره سیره حکومت‌داری امام خمینی (ره)گفت: شخصیت امام در بین تمام کسانی که در جایگاه تاسیس حکومت بودند ویژگی خاصی دارد چراکه برخی افراد بر اساس مکاتب سیاسی بدنبال این بودند که با ظلم و بی عدالتی مبارزه کنند و جایگزین قدرت حاکم شوند.

وی ادامه داد: در مکاتب مطرح موجود، ازجمله مکتب لیبرالیسم، سوسیالیسم، کمونیسم و .. تلاش می کردند در این قضایا وارد شوند اما ویژگی که امام خمینی(ره) داشتند این بود که بر اساس اسلام ناب حرکت خود را آغاز کردند؛ لذا از این جهت با سلطنت طلب ها، ملی گراها، نهضت آزادی، مارکسیست ها، توده ای ها و مجاهدین خلق و .. تفاوت جدی دارند.

شاکری بیان داشت: ملت ما تفکر مکاتب، گروه ها و سازمان های دیگر را دیدند و جلب آن ها نشدند اما زمانیکه حضرت امام پرچم مبارزه را بلند کردند با وجود حضور سازمان های دیگر در صحنه، مردم اقبالشان به سمت امام شد و استقبالی که از ایشان به عمل آمد تا زمان بدرقه نیز ادامه داشت.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در ادامه گفت: به جرات می توان گفت انسانی روی کره زمین نیامده است که مشابه امام از زمان ورود مورد استقبال قرار گرفته باشد همچنین به هنگام ارتحال نیز بدرقه شود و این موضوع نشانه مردم سالاری و مردم باوری است که در حضرت امام (ره) وجود داشت. قبل از حاکم شدن و بعد از آن همین دو صحنه استقبال و بدرقه نشان دهنده آن است که ایشان در جایگاهی که قرار گرفتند، موفق و مورد توجه مردم بودند.

وی تاکید کرد: امام بر مبنای قرآن و کلام وحی حرکت خود را شروع کردند و تعریفی که از مردم، جامعه و مبارزه دادند نیز بر همین اساس بود.

شاکری با اشاره به بیانی از مرحوم شهید مطهری در آخرین سخرانی هایشان نسبت به امام راحل، اظهار داشت: ایشان 4 ویژگی را برای امام را برشمردند اول اینکه امام به حرف خودشان ایمان داشتند یعنی از مبانی محکم سخن میگفت زیراکه تکیه بر کلام وحی، اسلام و قرآن داشت. دومین ویژگی اینکه به مردم اطمینان داشت و مردم را می شناخت، دیگر اینکه نقطه‌ای نظر نمی‌داد و تنها در زمان تصمیم نمی گرفت، بلکه فرآیندی نیز می دانست کار را به کجا می برد.

وی ادامه داد: برخی از افرادی که مدعی مبارزه بودند، زمانیکه کشتاری را از طرف رژیم شاه می‌دیدند پشیمان شده و می‌گفتند این رژیم وحشی دست به کشتار مردم می زند و ما به نتیجه ای نمی رسیم؛ امام راه را می شناخت و فرآیندی، آینده را رصد می کرد و محکم و با استحکام گفتند:" شاه باید برود یا من این دولت را تایید نمی کنم" .

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان چهارمین ویژگی شخصیت امام "اعتقاد به خدا" از زبان شهید مطهری، بیان کرد: سخن محکم، اعتماد به مردم و فرآیندی دیدن جریان به باور و اعتماد امام به خداوند برمی گردد.

شاکری با بیان اینکه شخصی در این جایگاه، سفارشاتی را که به مردم می کردند خودشان نیز به آنها جامه عمل می پوشاندند، ادامه داد: زندگی ایشان بسیار ساده بود و با داشتن روحیه انقلابی چیزی را برای خود نمی‌خواستند، هر آنچه که بود برای مردم و جامعه خواستار بودند؛ در هنگام رفتن، چیزی در فهرست اموال ایشان نبود که قابل توجه باشد در حالیکه پادشاهان کاخ های متعددی داشتند، پدر شاه ، یعنی پهلوی اول، 40هزار سند مالکیت بنامش بود.

وی با اشاره به مدیریت مسئولین در دهه 60 ابراز داشت: نمونه مدیریت در دهه 60، شخص امام بودند؛ بعد از ارتحال امام خمینی (ره) فیدل کاسترو به ایران آمده بود، در صحبتی که به او شده بود گفت امام شما خیلی بزرگ است چراکه خانه ایشان بسیار کوچک است و شخصیت بزرگی چون ایشان که با نفوذ کلامشان دنیا را درنوردیدند در خانه کوچکی زندگی می کنند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه خاطرات بسیاری درباره ساده زیستی امام خمینی(ره) وجود دارد، افزود: مقام معظم رهبری برای عقد فرزندان خود با مهریه بیش از 14 سکه خطبه عقد را نمی‌خواندند و زندگی بسیار ساده ای داشتند، مردم این نمونه ها را مورد ملاحظه قرار می دادند و این شیوه ای است که امام خود به آن عمل می کرد.

شاکری ادامه داد: امام در صحبت های خود با مسئولین تاکید می کردند که 4 سال خود را وقف کنید و برای خود کار اقتصادی انجام ندهید، اما متاسفانه امروزه محل و منطقه سکونت مسئولین مشخص نیست و لواسان به منطقه شخصیت های نامدار و سفیران کشورهای دیگر و همچنین به منطقه‌ای اشرافی تبدیل شده است که قابل توجیه نیست و فاصله زیادی بین اقشار جامعه ایجاد کرده، مناطق 22 گانه تهران نیز محل زندگی است.

وی در ادامه گفت: به رغم اینکه رئیس شورای امنیت گفتند برخی افراد نیازی به تیم حفاظتی ندارند، اما آن را رها نمی‌کنند و هنوز می‌خواهند شکوه و عظمت خود را در قالب تیم حفاظتی داشته باشند لذا این فاصله گرفتن‌ها برای انقلاب و خود این افراد مضر است و تبعات آن به انقلاب برمی‌گردد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره سیره امام خمینی(ره) اظهار داشت: قدرت جایگاهی را به افراد می‌دهد که امضاء، حرف و امر و نهی‌ آنان مورد قبول است، اما باید خود نگهدار باشند چراکه خیلی از مستحبات بر مقربین واجب می‌شود و آنهایی که بالاتر نشسته‌اند کارشان در رعایت بیت‌المال، جامعه و مسائل دیگر شدیدتر و بیشتر است نه اینکه چون بالا نشسته‌اند مرفه‌تر هستند و استخر خصوصی، گشت و گذار کیش و تفریحات دیگر با دلیل بالاتر نشستن برقرار باشد و باید خود را پایین‌ترها مقایسه کنیم.

شاکری بیان کرد: افراد در راس امور نباید خود را با رئیس جمهور کشورهای دیگر مقایسه کنند و بنظر می‌رسد از این جهت شخصیت‌های ما دچار بیماری و آسیب هستند و از سیره امام بسیار دور شده‌اند.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها