فردا تیم ملی فوتبال ایران به فاصله 17 روز مانده به آغاز رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در دیداری تدارکاتی و دوستانه به مصاف تیم ملی فوتبال ترکیه می رود.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۱۳
لشکر لژیونرها و جوان‌های تیم ملی ترکیه مقابل ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی فوتبال ایران است و همین ترکیه. نه اینکه ترکیه تنها دیدار تدارکاتی ایران قبل از جام جهانی باشد اما به هر حال مهم ترین و قدرتمندترین حریف تدارکاتی ماست چرا که یونانی بازی تدارکاتی شان را با ما منتفی کردند و لیتوانی هم که با ایران در روسیه دیداری تدارکاتی برگزار خواهد کرد تیمی چندان قدرتمند محسوب نمی شود.

ترکیه در جام جهانی حضور ندارد، رنکینگش هم از تیم ملی فوتبال ایران پایین تر است اما تعداد لژیونرهایش بیشتر از تیم ایران است و در طول سال با بزرگترین تیم های اروپایی بازی می کند. ترکیه به اندازه تیمی که قرار است به جام جهانی برود بزرگ است و آماده به نظر می رسد.

بر اساس آخرین رنکینگ فیفا تیم ملی فوتبال ترکیه تیم شماره 37 دنیاست. هشت بازیکن لژیونر این تیم در لیگ های معتبری به میدان می روند.

البته هر چند تیم ملی فوتبال ترکیه بازیکنان با تجربه و لژیونر زیاد دارد اما از سوی دیگر بازیکنان دیگری هم هستند که برای نخستین بار قرار است برای تیم ملی کشورشان به میدان بروند و این اتفاق در دیدار با ایران می افتد.

از 8 لژیونر ترکیه ، 5 بازیکن در بوندس لیگا حضور دارند و سه نفر دیگر از لیگهای برتر انگلیس، ایتالیا و اتریش انتخاب شده اند.

شاید آمادهترین بازیکن تیم ملی فوتبال ترکیه برکای اوزچان باشد، بازیکنی که اکنون در اشتوتگارت بازی می کند و قرار بود به آرسنال برود. این بازیکن 20 ساله هر چند بسیار آماده است و به ستاره ای تبدیل شده اما تجربه بازی کردن در تیم ملی فوتبال ترکیه ندارد.

فهرست ترکیه برای بازی با ایران غایبان سرشناسی دارد. سلچوک اینان، سردار عزیز، بوراک ایلماز، گوخان گونول، عمر توپراک( بازیکن دورتموند)، اونال، امره مور و اکرین به دلایل شخصی و مصدومیت به اردوی تیم شان دعوت نشدند. ضمن آنکه در فهرستی که سایتهای ترکیه ای منتشر کرده بودند نام هاکان چالهان اوغلو هافبک تیم میلان هم در بین نفرات دعوت شده بود اما در فهرستی که در سایت فدراسیون فوتبال ترکیه منتشر کرده خبری از این بازیکن نیست.

در بین غایبها، غیبت بوراک ایلماز اتفاق بدی برای کی روش محسوب می شود چون او به عنوان دومین گلزن برتر لیگ ترکیه می توانست مدافعان تیم ملی را به خوبی محک بزند. به این نکته هم اشاره کنیم که آردا توران بازیکن سرشناس ترکها به دلیل محرومیت نمی تواند در این دیدار به میدان برود و نوری شاهین هم از بازیهای ملی خداحافظی کرده است.

در فهرست 28 نفره ترکیه برای بازیهای دوستانه این تیم مقابل ایران، تونس و روسیه، فقط نام دو مهاجم دیده می شود. یکی اوموت بولوت مهاجم 35 ساله باشگاه کایسری اسپور که بعد از 2.5 سال دوباره به تیم ملی دعوت شده. او آخرین بار در سال 2015 و در بازی تیمش مقابل ایسلند در مرحله انتخابی جام ملتهای اروپا پیراهن تیم ملی ترکیه را پوشیده بود. این بازیکن امسال در 32 بازی لیگ ترکیه، 14 گل به ثمر رسانده.

دیگر مهاجم ترک ها، توسان مهاجم تیم اورتون است. بازیکنی که وضعیتی مثل اشکان دژاگه داشته چرا که او پیراهن تیم های پایه آلمان را پوشیده اما نهایتا تیم ملی ترکیه را انتخاب کرده. این مهاجم 26 ساله ، در نقل و انتقالات زمستانی از بشیکتاش به اورتون پیوست و در 14 بازی 5 گل زد. آمار توسان در لیگ قهرمانان این فصل جالب بوده چرا که او در مرحله گروهی این رقابتها و به عنوان مهاجم بشیکتاش موفق شد در 6 بازی، 4 گل بزند.

چنگیز اوندر بازیکن 20 ساله تیم رم هم یکی از چهره های ویژه ترکهاست. بازیکنی که بین هفته 23 تا 27 سری A آمار فوق العاده ای داشت و در 5 بازی توانست 5 گل بزند و یک پاس گل بدهد که یکی از این گلها مقابل تیم ناپولی زده شد. او آنقدر بازیکن خوبی است که دی فرانچسکو سرمربی رم قبل از بازی با لیورپول در لیگ قهرمانان گفته بود که دوست دارد به جای فکر کردن به محمد صلاح به داشتن استعدادی مثل ستاره ترکیه ای در تیم خودش فکر کند. چند ماه قبل هم سایت دیلی میل مدعی شد که چنگیز در رادار بارسا قرار دارد.

این سومین بازی دوستانه تیم ملی ترکیه در سال 2018 است. این تیم در دو بازی قبلی اش با یک گل ایرلند را شکست داده و با مونته نگرو به تساوی 2-2 رسیده است. ترکیه در سال 2017 4 بازی دوستانه برگزار کرده.این تیم اگر چه مولداوی را با نتیجه 1-3 شکست داد اما مقابل مقدونیه به تساوی بدون گل رسید و از رومانی و آلبانی شکست خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها