زد و خورد و درگیری فیزیکی در دومین کنگره حزب اعتماد ملی که جمعه شب برگزار شد، باعث ناتمام‌ ماندن این مراسم شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲۰
درگیری در کنگره حزب اعتماد ملی برسر چه بود؟

این درگیریها و حواشی در بخش دوم گنگره که به اصلاح اساسنامه و انتخاب شورای مرکزی جدید اختصاص داشت بوجود آمد.

به دنبال این اتفاق محمدجواد حقشناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در توئیتی نوشت: کنگره به دلیل حضور گروه فشار بهم خورد و ناتمام ماند.

از طرفی مهرداد سایهوند در کانال تلگرامی خود درباره توئیت حقشناس نوشت: هیچ گروه فشار مرسومی در سالن کنگره حضور نداشت. گروه فشار حاضر در سالن کنگره اعضای استیجاری بودند که ضمن برگزاری کنگره وسط سخنرانیها بلند میشدند.

رحمتالله بیگدلی، عضو شورای مرکزی و اجرایی حزب اعتماد ملی هم با بیان اینکه طرح مباحثی مبنی بر اینکه «گروه فشار»، عامل درگیریهای کنگره بوده نادرست است گفت: البته اینها هم گروه فشار بودند، اما نه آن گروه فشاری که مصطلح است.

بیگدلی در گفتوگو با جامجم با اشاره به برخی تلاشهای غیرقانونی در کنگره برای جلوگیری از برگزاری انتخابات شورای مرکزی گفت: عدهای میخواهند خودشان را تثبیت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در زمان رایگیری درباره اساسنامه و اعضای شورای مرکزی، فقط افراد مشخصی میتوانند در جلسه حضور داشته باشند افزود: یک سری نیروها را به شکل سازماندهی شده آورده بودند در سالن برخی کارها را مانند توزیع فرم انجام بدهند و کسانی که فرم پر کرده بودند فکر میکردند میتوانند رای بدهند و در مسائل کنگره دخالت کنند.

وی ادامه داد: هر بار که اعلام کردیم افرادی که اعتبار حضور در جلسه را ندارند سالن را ترک کنند، احدی تکان نمیخورد. در چنین فضایی آنها میگفتند که باید رایگیری کنیم که البته با مخالفت نماینده وزارت کشور روبهرو شد.

بیگدلی با اشاره به عدم رعایت قانون در انتخاب هیاترئیسه برگزاری کنگره گفت: آنها وقتی دیدند جلسه را نمیتوانند اداره کنند و نمایندگان وزارت کشور آن را تائید نمیکنند مجبور شدند بگویند هیاترئیسه جدید انتخاب شود و آمدند افرادی که عضو احزاب دیگر هستند به عنوان هیاترئیسه جدید معرفی کردند و از تائید این هیاترئیسه خبر دادند و این اتفاق فضا را متشنج کرد.

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت: برخی از فعالان سیاسی جناح اصلاح طلب بر این باورند که طیف نزدیک به الیاس حضرتی درصدد است تا با حذف منتجبنیا و سایر نزدیکانش در شورای مرکزی، حزب را در اختیار گرفته و آن را به سایر احزاب اصلاحطلب مانند «اتحاد ملت» و «کارگزاران» و «شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان» نزدیک کند.

همچنین برخی خبرها حاکی از حضور گسترده اعضای حزب ندای ایرانیان در کنگره جمعه شب حزب اعتماد ملی است. البته حزب ندا، حضور سازماندهی شده اعضای خود را در کنگره اعتماد ملی تکذیب کرده و از فعالان سیاسی خواسته اختلافات درونی خود را از طریق گفتوگو و نهادهای داوری درون حزبی حل و فصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها