کد خبر: ۱۱۴۴۲۲۷
همراه مکانیک، مسیری مناسب و مطمئن برای خرید خودروی دست دوم

خرید خودرو، بخصوص خودروی دست دوم یکی از مسائلی است که همواره چالش برانگیز بوده و نظرات متفاوتی درباره آن وجود دارد.

هر چند تاکید اغلب افراد بر خرید خودروی صفر کیلومتر است اما در مواردی همچون مشکلات بودجه، نبود گزینه صفر کیلومتر از خودروی مورد نظر و مواردی از این دست ناچار به خرید خودرو دست دوم هستیم.

اما به راستی چگونه میتوان یک انتخاب مناسب در زمینه خرید خودرو دست دوم داشت و از پیچ و خم های آن عبور کرد؟

قبل از اقدام به خرید خودرو باید به چند سوال صریحا پاسخ بدهید:

1) ماشین نو میخواهم یا کارکرده؟

واقعیت این است که خودرو صفر کیلومتر یک مزیت اساسی دارد و آن نو بودن خودرو است. در نتیجه خیال شما راحت است که تا مدتی هزینه اساسی نخواهید داشت، اما این یک واقعیت است که یک خودروی دست دوم از برند خوب به مراتب بهتر از یک خودروی صفر کیلومتر از یک برند بی کیفیت است. در سوی دیگر نکته مهمی که در خرید خودروی دست دوم باید به آن توجه شود این است که معمولاً کسی که ماشینش را می‌فروشد( نه لزوما در تمامی موارد)، حسابی از آن کار کشیده و حالا به خرج افتاده است و شما حتما قبل از خرید خودرو باید این موضوع را نیز مدنظر داشته باشید. البته این به آن معنا نیست که خودروی کارکرده خوب وجود ندارد بلکه به شما یادآوری میکنیم که حسابی باید مواظب باشید و بدون کارشناسی فنی و بدنه خودرو و تحقیق اساسی ماشین و بخصوص ماشین کارکرده نخرید.

2) چه نوع ماشینی بخرم؟

روحیات من با کدام نوع از ماشین ها سازگار است؟سدان یا شاسی بلند؟ ماشین های شاسی بلند به چندین دلیل مقبولیت بیشتری نسبت به خودروهای سدان (صندوق دار و هاچ بک) دارند که از جمله آنها ارتفاع بیشتر از زمین و سیستم چهار چرخ متحرک که امکان حرکت در هر گونه مسیری را فراهم می آورد، همچنین فضای بیشتر داخل خودرو، دید بهتر هنگام رانندگی و ... که مزیت های عامه پسندی هستند. با توجه به این ویژگی ها خودروهای شاسی بلند قیمت بالاتری نیز نسبت به خودروهای سدان دارند.

در عوض خودروهای سدان آیرودینامیک بهتری نسبت به خودروهای شاسی بلند دارند که موجب مصرف سوخت پایین و شتابگیری سریع تر این خودروها میشود. همچنین به علت ارتفاع پایین، پایداری این خودروها بیشتر بوده و هندلینگ آنها راحت تر است و در نهایت قیمت پایین تری نسبت به خودروهای شاسی بلند دارند.

3) تولید و مونتاژ داخل باشد یا وارداتی؟

بدون شک خودروها یا وارداتی هستند یا مونتاژ داخل هستند و یا تولید داخل (طراحی و تولید کاملا داخلی). خودروهای وارداتی به علت اینکه با نظارت بیشتری تولید و مونتاژ شده اند، کیفیت و عملکرد بهتری دارند لذا قیمت آنها نیز اندکی بالاتر از خودروهای مونتاژ داخل است. اما فراموش نکنید که این خودروها بصورت ارزی قیمت گذاری میشوند و در صورت افزایش نرخ ارز به هر دلیلی که همواره شاهد آن هستیم قیمت خودروی شما نیز بالاتر خواهد رفت و علیرغم افت قیمت معمول در خودروها، خودروی شما با افزایش قیمت روبرو خواهد شد. آنچه که در مورد خودروهای وارداتی قابل توجه است قیمت قطعات و خدمات پس از فروش آنهاست. اما خودروهای مونتاژ نیز بسته به اینکه محصول کدام کشور هستند جای بحث دارند. تکلیف خودروهای تولید داخل نیز با توضیحات فوق مشخص است و همه با آن آشنا هستند.

4) آیا هزینه های جاری ماشین مثل سوخت و هزینه های نگهداری خودرو برای من مهم است یا نه؟

در مورد سوخت ماشین اگر به دنبال ماشین کم مصرف هستید تا حد امکان از خودروهای شاسی بلند فاصله بگیرید. این خودروها حجم موتور بالایی دارند و درصورتی هم که حجم موتور پایین باشد توربوشارژ دارند که حداقل معادل 400 سی سی حجم موتور و به دنبال آن مصرف سوخت را بالا میبرد. استهلاک موتور و قطعات این خودروها نیز بالاست که هزینه های نگهداری آنها را افزایش میدهد.

در مورد خودروهای سدان نیز علاوه بر حجم پایین تر موتور، دنبال خودروهای هیبرید و یا الکتریکی باشید. این خودروها مصرف سوخت بسیار پایین و استهلاک موتور پایین تری دارند.

البته عوامل فوق نباید به صورت تک بعدی در مورد خودرو لحاظ شود، بلکه ترکیبی از عوامل فوق تصویری از یک خودروی ایده آل متناسب با بودجه شما را ایجاد میکند که در افراد با سلایق مختلف متفاوت است و با لحاظ عامل بازار پسندی به نتیجه مطمئن تری نیز منجر خواهد شد.

5) بودجه بندی مناسبی برای خرید خودرو در ذهن داشته باشید

خودروی دست دوم به علت ماهیت آن همواره هزینه هایی را در ابتدا یا در ادامه برای شما خواهد داشت. این هزینه ها ناشی از ارتقای خودرو، تعمیر و مسائلی از این دست است پس باید یک بودجه بندی مناسب داشته باشید و تمامی پول خود را صرف خرید خودرو نکنید.

تمامی این موارد یک تصویر کلی از موضوع را برای شما میسر میسازد و باید گفت همه این موارد قدم اولیه است. اما همانطور که گفتیم خرید خودروی دست دوم همیشه احتمالات بسیاری با خود دارد و یک اشتباه میتواند همه سرمایه شما را با خطر جدی روبرو ساخته و هزینه بسیاری برایتان به دنبال داشته باشد.

یکی از مواردی که به خوبی میتواند در این زمینه کارگشا باشد یک کارشناسی خوب از خودرو است که ابعاد مختلف آن را برای شما مشخص میکند و به راحتی براساس اولویت های خود میتوانید یک انتخاب شفاف داشته باشید. این موضوع اتفاقی است که در همراه مکانیک و نمایشگاه مجازی آن میتواند به سادگی برای شما اتفاق بیافتد.

این مجموعه گروهی از کارشناسان مجرب خودرو را در کنار هم جمع کرده تا با یک بررسی مناسب از گزینه های عرضه شده در این مجموعه، یک تصویر واقعی از خودروی مورد نظر به شما بدهد و نکات پنهانی را که هیچگاه من و شما متوجه آن نخواهیم شد را به دقت بررسی نموده و در اطلاعات مربوط به آن خودرو درج نموده است. این موضوع تهدید نسبی انتخاب نامناسب را بسیار کم کرده و باید گفت شما به مراجعه به این سایت به انواع مختلفی از خودروهای مختلف دسترسی دارید که میتوانید بر اساس شاخصه قیمت، سال تولید و ... آنها را دسته بندی و مقایسه کرده و یک خودروی مناسب را خریداری کنید. لذا برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت همراه مکانیک مراجعه نموده یا عبارت همراه مکانیک را در کنار جستجوی خودروهای مورد نظر خود در گوگل قرار دهید تا گزینه های همراه مکانیک در نتایج جستجوی شما ظاهر شوند. البته فراموش نکنید کارشناسان همراه مکانیک آماده پاسخگویی به هستند و شما را راهنمایی خواهند کرد.

همچنین خرید خودرو از همراه مکانیک دارای مزایای متعددی است که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- خودرو توسط کارشناسان همراه مکانیک به دقت بررسی شده است
2- گزارش کامل کارشناسی خودرو همراه با عکس هایی که معایب خودرو را مشخص میکند بر روی سایت همراه مکانیک موجود است
3- خودروی خریداری شده از طرف شرکت همراه مکانیک گارانتی فنی و بدنه شده است
4- در صورت مورد پسند بودن خودرو، جهت حصول اطمینان از صحت کارشناسی انجام شده، مجددا خودرو توسط کارشناس دوم مورد بررسی قرار میگیرد
5- دریافت مشاوره کامل حقوقی، تنظیم مبایعه نامه و عقد قرارداد از طرف شرکت همراه مکانیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها