کد خبر: ۱۱۴۳۹۳۶
چالش های خرید خودروهای لوکس و ضرورت انجام کارشناسی دقیق قبل از خرید خودرو

خرید خودروی دست دوم با توجه به مشکلات ناشی از استفاده های پیشین خودرو و عدم اطلاع از وضعیت فعلی آن در زمان خرید و فروش، یکی از موضوعات چالشی است و عدم کارشناسی خودرو در این مورد میتواند منجر به یک معامله یک طرفه و در نهایت ضرر یکی از طرفین در معامله گردد.

خودروهای لوکس نیز یکی از بخش های معاملات بازار خودرو هستند که خرید و فروش آنها بسیار حساس است و بی توجهی به این موضوع میتواند هزینه بسیار بالایی روی دست خریدار بگذارد.

خودروهای لوکس به دلیل ماهیتشان بسیار حساس هستند و هر گونه کوتاهی در سرویس و نگهداری این خودروها می تواند منجر به مشکلات فنی جدی در خودرو شود و این موضوع حتی در زمان خرید خودرو نیز می تواند پنهان بماند و در هنگام استفاده خریدار از خودرو بروز کند، این همان اتفاقی است که همیشه در کمین خریداران این خودروهاست. در مواردی استفاده از قطعه غیر اورجینال نیز میتواند خطری پنهان باشد که روزی سر باز خواهد کرد و مشکل ساز خواهد شد.

اما از لحاظ دید بازار مهمترین مشکلی که میتواند منجر به افت شدید قیمت خودرو شود آسیب به بدنه خودروست که تعویض و یا تعمیر آن خواه بدون رنگ و خواه با رنگ منجر به کاهش قیمت خودرو می شود. رنگ و میزان رنگ شدگی شاخصه دوم در میزان افت است و رنگ شدگی بیشتر به معنای کاهش قیمت بالاتر خودرو میباشد. این اتفاق میتواند یک موضوع ساده در حد تصادف سطحی یا یک اتفاق جدی در حد ضربه به اتاق خودرو باشد که تبعات آن روی تعادل و عملکرد خودرو بسیار شدید است و تشخیص آن نمیتواند کار ساده ای باشد.

بعنوان مثال صافکاری سپر جلو یا عقب بنز یا بی ام و بسته به مدل آن در حدود 600 هزار تا یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه روی دست مالک خودرو خواهد گذاشت اما این تازه آغاز ماجراست، اگر خودرو قبلا تصادفی نداشته باشد بسته به شدت تصادف و آسیب وارده در حدود 10 تا 15 برابر این هزینه امکان افت قیمت خودرو وجود دارد و در صورت وجود تصادف های قبلی، قیمت خودرو میتواند در مجموع و بسته به شدت ضربات و آسیب های وارده بین 5 تا 10 درصد کاهش داشته باشد. در توضیح موضوع باید گفت که اگر ضربه تصادف منجر به آسیب به اتاق خودرو شود این کاهش قیمت بسیار شدیدتر از یک تصادف سطحی خواهد بود. لذا تهدید این موضوع بسیار جدی است!

این امر و مواردی از این دست بخصوص با توجه به اینکه تشخیص ضربه و میزان رنگ شدگی احتمالی آن در تعیین میزان افت خودرو کار بسیار تخصصی و مشکلی است، ضرورت استفاده از کارشناسان خودرو در این مورد را جدی تر میکند.

بخصوص اینکه این کاهش قیمت ها ارقام نسبتا بالایی است و حتی در صورت سهل انگاری میتواند هزینه های بعدی نیز برای خریدار داشته و لذت یک معامله خوب را با تلخی زیان های بعدی جایگزین کند.

در حالت سنتی معمولا خودرو از نمایشگاه حمل و توسط چندین تعمیرکار یا صافکار خبره بازبینی میشود تا عیوب احتمالی آن اعلام گردد. اما این کار را میتوان با اقدامی نظیر کارشناسی خودرو در محل جایگزین کرد و یک گزارش کامل از ابعاد پیدا و پنهان خودرو گرفت که تصمیم گیری خرید را بسیار ساده تر میکند.

به ویژه در کلان شهری مانند تهران که ترافیک یک موضع جدی و پر بحث است استفاده از کارشناسی خودرو در محل از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است.

شرکت همراه مکانیک به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده خدمات تخصصی خودرو در محل کار خود را با کارشناسی خودرو در تهران آغاز نمود و امروزه خدمات خود را به شهرهای کرج، اصفهان، شیراز و مشهد نیز گسترش داده است. کاری که با یک رویه کاملا تخصصی انجام میشود و همه جنبه های خودرو از بدنه تا محرکه و بخش های مختلف خودرو بررسی و در تعیین قیمت نهایی لحاظ میشوند.

بدین ترتیب شما با پرداخت یک هزینه کم ، میتوانید آنچه را که بعدها با تلخی و صرف هزینه های گزاف متوجه خواهید شد را در ابتدا دریافته و تصمیم آگاهانه ای در خصوص معامله خود بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها