مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از آغاز سرویس دهی خط 5 متروی تهران و حومه در روزهای جمعه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۶۷
آغاز فعالیت خط 5 متروی تهران و حومه در روزهای جمعه

به گزارش جام جم آنلاین از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه مهندس فرنوش نوبخت در مورد آخرین وضعیت بهسازی خط 5 مترو (تهران – گلشهر) گفت: از فروردین ماه 1396 به دلیل انجام عملیات بهسازی، خط 5 متروی تهران و حومه جمعه ها پذیرش مسافر نداشت که از این هفته (4 خرداد ماه 97) با اتمام فاز یک عملیات بهسازی، جمعه‌ها سرویس دهی به مسافران این خط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خط 5 متروی تهران و حومه، جمعه ها از ساعت 8 تا21:30 با فاصله حرکت هر نیم ساعت یک قطار فعال خواهد بود تصریح کرد: حدود بیست سال از زمان بهره‌برداری از خط 5 می‌گذرد که فرسایش ایجاد شده در این زمان بهسازی خط را ضروری کرده بود به همین خاطر فاز نخست عملیات بهسازی از دی ماه سال 95 آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: در این مدت بیش از 3 هزار و 650 نفر روز کار مشاوره، 32 هزار و 850 نفر روز کار عملیاتی و 12 هزار و 700 نفر روز کار کارشناسی و نظارتی انجام شده است.

مهندس نوبخت با اشاره به اینکه در دو دهه فعالیت خط تهران – گلشهر، بالاست و زیرساخت های موجود خاصیت ارتجاعی و نگهداشت خود را از دست داده بود افزود: این مورد باعث می شد تا هنگام عبور قطار ضربات بیشتری به ناوگان وارد شود که جدا از آسیبی که به تجهیزات وارد می شد، آسایش مسافران متروی تهران و حومه را هم تحت تأثیر قرار می داد؛ به همین خاطر در فاز اول بهسازی خط 5، بالغ بر 80 هزار متر مکعب بالاست تعویض شد.

وی افزود: بهسازی کامل 9 دستگاه سوزن، تعویض بیش از 1400 قطعه تراورس و 60 شاخه ریل از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی تصریح کرد: در مدت انجام عملیات بهسازی باز بودن خط و سرویس دهی به مسافران جز اولویت های ما بود و کارگران تنها در فرصت 12 شب تا 4 صبح و جمعه ها می توانستند کار کنند که این مورد یکی از سختی های بهسازی در متروی تهران و حومه است.

مهندس نوبخت گفت: فاز دوم بهسازی خط 5 حدفاصل ایستگاه کرج تا ایستگاه گلشهر نیز به صورت شبانه‌ و بدون تعطیلی خط انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در پایان ابراز امیدواری کرد که مجموع اقدامات این شرکت در بهسازی خط 5 سبب افزایش کیفیت خدمات، روان شدن مسیر حرکت قطارها و آسایش بیشتر مسافران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها