بازیکن تیم ملی گفت: پس از انتخاب پیراهن ایران به جای سوئد تحت فشارهای زیادی از سوی رسانه‌ها و دیگران قرار گرفتم.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۱۶
قدوس: با انتخاب تیم ملی ایران تحت فشار زیادی قرار گرفتم/ به من گفتند از سوئد فرار کن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، سامان قدوس راهی اردوی تیم ملی فوتبال ایران جهت حضور در جام جهانی 2018 روسیه شد و ممکن بود این اتفاق همراه تیم ملی فوتبال سوئد رخ دهد.

سامان قدوس در این رابطه می‌گوید: ایران را به عنوان یک انتخاب جایگزین داشتم. زمانی که ایران را انتخاب کردم سوئدی‌ها ناراحت شدند. این شاید یک انتخاب غیراخلاقی از نظر آنها بود. تحت فشار زیادی از سوی رسانه‌ها و دیگران قرار گرفتم.

قدوس درباره اینکه چه چیزهایی برای انتخاب تیم ملی سوئد مورد نیاز بود؟ گفت: شاید باید راه‌هایی برای حفظ من نشان می‌دادند. تماسی وجود نداشت؛ البته هیچ ارتباطی نداشتم اما از همراهی تیم ملی فوتبال سوئد در تور ماه ژانویه تیم ملی سوئد خوشحال بودم، زیرا ارتباط دوسویه داشتیم و پس از آن دیگر ارتباطی میان ما نبود.

سایت سوئدی در ادامه این مصاحبه آورده است: سامان قدوس در ماه ژانویه 2017 میلادی 2 بازی با تیم ملی سوئد انجام داد. هر چند رسمی نبودند و این یک پتانسیل واقعی برای تیم ملی فوتبال سوئد بود که در دیگر بازیکنان دیده نمی‌شد. سامان قدوس با سوئد به اردوی ماه ژانویه رفت و سطح فنی بالای خود را به نمایش گذاشت. ایران با نزدیک شدن به تابستان این مسئله را درک کرد و بررسی‌هایی انجام داد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران که در رئال مادرید هم سرمربی بود شخصا با سامان قدوس تماس گرفت و پیشنهاد جدی را ارائه کرد.

قدوس در واکنش به این مسئله گفت: این می‌توانست برعکس هم باشد. سرمربی تماس مستقیمی گرفت که واقعا باعث افزایش اعتماد به نفس من شد. هر چند پیشنهاد را دریافت کردم اما همچنان منتظر بودم. این اتفاق در زمان بازی با گالاتاسرای ترکیه و پیش از آغاز دور گروهی لیگ اروپا رخ داد. برای انتخاب و اینکه چه می‌خواهم، زمان داشتم.

«کی‌روش چطور تو را متقاعد کرد؟» بازیکن تیم ملی در این باره گفت: کی‌روش فقط نحوه قرار گرفتن من در ترکیب تیمش را تشریح کرد. چگونه باید بازی کنم و چه موفقیت‌هایی می‌توانم به دست آورم. او مرا فقط به لحاظ کلامی متقاعد نکرد و واقعا می‌خواست به تیم ملی ایران بیایم و نشان دهد که چگونه خواهد بود.

قدوس درباره فراخوانده شدن به تیم ملی سوئد از سوی یان اندرسون (سرمربی) پیش از بازی‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و دعوت ایران به پوشیدن پیراهن این تیم گفت: در آن زمان که برای سوئد بازی کردم تغییر تیم ملی کار درستی نبود. زمانی که بازی نکردم می‌توانستم به انتخابی برسم و این امکان برای من به وجود آمد. زمانی بود که سوئد دوباره مرا فراخوانده بود. این‌طور هم نبود که از همان آغاز ایران یا سوئد را انتخاب می‌کردم. زمانی هم که ایران را به عنوان یک گزینه جایگزین داشتم و انتخاب کردم سوئد از من ناراحت شد. تحت فشار زیادی از سوی رسانه‌ها و دیگران قرار گرفتم. مردم گذشته مرا نمی‌دانستند و بنابراین ایمیل‌ها و نامه‌های زیادی بابت ملیتم دریافت کردم. در آنها نوشته شده بود از اینجا (سوئد) برو و فرار کن. تهدید واقعی نداشتم اما باید از اینجا می‌رفتم. باید وفاداری خود را به سوئد نشان می‌دادم، زیرا اینجا متولد شدم و رشد کردم. چیزهای زیادی از این دست نامه‌ها.

«قطعا آخرین نفری نخواهی بود که در چنین شرایطی قرار گرفتی. چه توصیه‌ای برای دیگران در صورت مواجه‌شدن با چنین شرایط مشابهی داری؟» قدروس در این باره اظهار داشت: توصیه‌ای ندارم. فقط خوب است که سوئد به خوبی با این مسئله کنار می‌آید. به طور معمول زیاد در این رابطه در تیم صحبت کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها