آشنایی با بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی (2)

اشکان دژاگه با این عملکرد باید به جام جهانی برود؟ (اینفوگرافیک)

جام جهانی 2018 روسیه 23 روز دیگر شروع می شود، کی روش نیز برای این رقابت ها فهرست خود را اعلام کرده است. هر روز یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی را در جام جم آنلاین معرفی می کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۹۱
اشکان دژاگه با این عملکرد باید به جام جهانی برود؟ (اینفوگرافیک)

به گزارش جام جم آنلاین ، فهرست 23 نفره کی‌روش جای انتقاد زیاد داشت، از دعوت نشدن بازیکنانی مثل وریا غفوری و جلال حسینی گرفته تا حضور بازیکنانی مثل خانزاده ، مجید حسینی و البته اشکان دژاگه. منتقدان فهرست کی‌روش اعتقاد دارند با توجه به اینکه دژاگه کل فصل 018-2017 کار خاصی انجام نداد ، نیم فصل بدون تیم بود و نیم فصل هم مصدوم بنابراین شایستگی این را نداشت که مسافر جام جهانی شود.

به هر حال دژاگه مسافر جام جهانی است، تنها در صورتی به این رقابت ها نمی رود که طبق روال چند ماه گذشته مصدوم شود تا از فهرست «استندبای» بازیکنی جانشین او شود.

دومین بازیکن مسن تیم ملی

اشکان دژاگه در جام جهانی 2018 در صورتی که به میدان برود دومین بازیکن مسن تیم ملی پس از مسعود شجاعی 34 ساله است. دژاگه که متولد سال 65 است اکنون با 31 سال جز باتجربه ترین ها به شمار می آید.

اشکان روی عدد صفر!

فصل 2018-2017 یکی از بدترین فصل های فوتبالی اشکان دژاگه بود. او نیم فصل تمام تیم نداشت. در این نیم فصل صحبت از حضور اشکان در لیگ های متنوعی شد، از لیگ آمریکا و استرالیا گرفته تا قطر و کویت. دژاگه در این نیم فصل راهی آلمان شد و با خیال راحت رستورانش را افتتاح کرد. پس از اینکه نیم فصل بدون تیم را پشت سر گذاشت در نهایت وقتی متوجه شد که موقعیتش در جام جهانی به مخاطره افتاده دست به کار شد و در نهایت به تیم دسته یکی ناتیگهام فارست انگلیس پیوست. پیوستن به این تیم همانا و مصدوم شدن همانا. او فقط یک بار برای این تیم بازی کرد. کل عملکرد فصل اخیر دژاگه در همان یک بازی خلاصه می شود. او نه گلی زد، نه پاس گل داد و نه حداقل میزان شوت به چارچوب و یا دریبل را برای خودش ثبت کرد. تمامی عملکرد او روی عدد «صفر» است.

اشکانی که سخت گل می زند

دژاگه در تیم ملی فوتبال ایران همواره بازیکن موثری بوده اما همه ما خوب می دانیم که او به سختی گل می زند. گل نزنی های او در تیم ملی گاه از یک سال و نیم هم بیشتر می شد. او که یکی از سه کاپیتان اصلی تیم ملی فوتبال ایران است به عنوان مهاجم در 44 مسابقه ای که برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفته هشت گل زده است.

آمار گلزنی این مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در دو باشگاه اخیرش بسیار بد است. البته مصدومیت اجازه نداده که در دو سال اخیر این بازیکن در رده باشگاهی گل بزند. او نه در ولفسبورگ پایش به گلزنی باز شد و نه در ناتیگهام فارست.

کاهش قیمت دژاگه

افت شدید اشکان دژاگه در دو سال اخیر قیمت او را نیز بسیار کاهش داده است. زمانی او در بازار نقل و انتقالات بازیکنان 6 میلیون یورو می ارزید اما اکنون قیمتش به 850 هزار یورو رسیده و ممکن است برای پیوستن به باشگاه بعدی با کاهش بیشتری هم در زمینه قیمت روبرو شود.

دومین جام جهانی کاپیتان

اشکان در جام جهانی 2014 برزیل هم بازی کرد. بر خلاف الان که نسبت به حضور او در فهرست تیم ملی انتقادات زیادی وارد می شود او در جام جهانی قبلی یکی از امیدهای اصلی ایران برای گلزنی بود. تصویر ماندگاری که از دژاگه در جام جهانی برزیل در یادها مانده خطای زابالتا روی او بود، آن خطا باید به یک پنالتی به سود ایران ختم می شود اما داور آنقدر با ایران مهربان نبود که چنین کاری کند. او در روسیه دومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد .

احتمال بازی کردن در جام جهانی؟

مسلما دژاگه اینبار شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم ملی فوتبال ایران ندارد. شاید اشکان دقایقی به میدان برود، این محتمل ترین اتفاقی است که درباره اشکان وجود دارد.

دژاگه باید دعوت می‌شد؟

پاسخ به این سوال منفی است. او کاری در فصل اخیر انجام نداد که حتی بتوان عملکرد او را به درستی ارزیابی کرد. اما باز هم مثل همیشه باید به این اشاره کرد که تفکرات کی‌روش قابل احترام است و او خودش می داند چکار کند!

تصویر زیر عملکرد خلاصه وار کل دوران فوتبال اشکان دژاگه را نشان می دهد:

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها