مدیر مرکز روانپزشکی و سوختگی زارع ساری:

همراه‌سرای بیمارستان،نیازمند مشارکت نیکوکاران است

سه کارکرد اصلی در حوزه داخلی در دولت‌ها وجود دارد، آموزش، امنیت و سلامت. اینها مسائلی است که باید توسط دولت‌ها به نحو احسن انجام شود، اما طبیعی است دولت‌ها برای انجام این سه وظیفه اصلی با محدودیت‌هایی مواجه هستند. همین‌جاست که این ضرورت احساس می‌شود مردم در قالب خیرین به این عرصه‌ها وارد شوند تا کشور در این حوزه‌های سه گانه به استانداردهای لازم برسد.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۶۱
سلامت با خیران سلامت

اگر در خاطر داشته باشید در دهه 60 و 70 ما با بحران شدید مدارس آموزشی مواجه بودیم، اما تجربه حضور خیرین در حوزه مدرسهسازی دولت را از یک بحران بزرگ نجات داد. در حوزه سلامت هم وضع به همین منوال است. ما درحال حاضر با یک تلاش و جهاد جدی از طرف همه دستاندرکاران برای رفع کمبود تختهای بیمارستانی مواجهایم. ضرورت حضور خیرین در حوزه سلامت هم همینجا احساس میشود. البته با توجه به این نکته که حوزه سلامت از نظر سرمایهگذاری نسبت به سایر حوزهها، حوزه گرانی است یعنی آمار میگوید برای ایجاد یک تخت بیمارستانی باید بین 300 تا 500میلیون تومان هزینه کنیم، در حالی که در حوزه آموزش و مدرسه استانداردهای ساخت و تجهیز سادهتر و استانداردهای نیروی انسانی هم ارزان‌تر است. اینجاست که حضور خیرین نقش موثری ایفا می‌کند و این ضرورت بیش از پیش احساس می‌شود که خیرین در این حوزه حضور پررنگ‌تری داشته باشند، بخصوص با توجه به این نکته که جمعیت کشور ما به سمت سالمندی می‌رود و مراقبت‌های پزشکی و درمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پس ما با یک سونامی نیازهای درمانی در آینده مواجه‌ایم و از امروز باید به فکر آن باشیم.

همچنین درحال حاضر ما پروژه‌های بیمارستانی زیادی داریم که نیمه‌کاره مانده‌اند و مجمع خیرین سلامت پیشنهادهای روشنی به وزارت بهداشت داده است که اجازه بدهید این بیمارستان‌ها توسط خود خیرین تکمیل شوند و این نکته‌ای است که اگر ان‌شاءا... از طرف دولت مورد توجه قرار بگیرد ما می‌توانیم امیدوار باشیم حضور خیرین مانند حضورشان در حوزه آموزش، تحول جدی‌تری را در حوزه درمانی هم فراهم کند.

این در حالی است که باید برای خیران سلامت ضعف‌های جامعه در حوزه بهداشت و درمان نیز آشکارتر شود تا خیران از نیازهای مناطق محروم آگاه شده و برای برطرف شدن نیاز نیازمندان قدم‌های جدی‌تری بردارند

دکتر مسعود توانا/ مدیر‌عامل مجمع خیرین سلامت تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها