اگر شما هم از علاقه مندان خودروهای آلمانی هستید حتما گذری به محصولات دو خودروساز به نام آلمانی یعنی بنز و پورشه داشته اید.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۰۰
انتخاب بین دو آلمانی؛ پورشه باکستر در مقابل بنز CLS

این دو خودروساز که عملا در رده لوکس بازار خودروی کشورمان حضور دارند همواره اعتماد و خاص بودن را به عنوان دو شاخصه اصلی در ذهن مخاطب خود ایجاد کرده اند.

در واقع اگر شما به دنبال یک خودروی اسپرت در رده لوکس باشید پورشه و اگر به دنبال یک خودروی لوکس خاص باشید بنز به معنای کامل کلمه یک گزینه مناسب برای خواسته شما خواهد بود.

در این مقاله سعی داریم تا گزینه محبوب پورشه باکستر و بنز CLS را معرفی و به مشخصه ها و مقایسه این دو خودروی موفق بپردازیم.

بنز CLS

بنز CLS را باید تلفیقی از قابلیت های یک خودروی اسپرت کوپه در کنار کارایی و زیبایی یک خودروی سدان توصیف کرد. این خودرو یک کوپه چهار درب است که با کد 350، 500 و 550 در ایران در دسترس میباشد و مثل همیشه متفاوت طراحی شده است.

از شاخصه های مرسدس بنز CLS در طراحی بدنه اش میتوان به کاپوت کشیده و دماغه خشمگین آن اشاره کرد و این طراحی به گونه ای است که چهره‌ای متمایل به کوپه به خودرو داده است.

کابین بنز CLS بر خلاف ظاهر آن کاملا آرام و ویژگی های یک خودروی لوکس را با خود دارد. همه چیز لوکس طراحی شده و همه امکانات و تکنولوژی‌های مورد انتظار برای خودرویی با این کلاس را داراست.

در ساخت کابین بنز CLS از بهترین متریال، چوبکاری و ... استفاده شده و همه چیز به بهترین و ارگونومیک ترین حالت ممکن استقرار یافته است.

فضا و صندلی سرنشینان جلو بسیار عالی است هر چند این موضوع در صندلی عقب بنز CLS کمتر احساس میشود.

بنز CLS به عنوان یک خودروی پرهیبت از یک موتور شش سیلندر V شکل 4700 سی سی برخوردار است که توان باور نکردنی 402 اسب بخار تولید می کند.

این موتور کم استهلاک، با یک گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک با امکان تعویض دنده از پشت فرمان تلفیق شده که عملکرد بسیار هماهنگ با موتور بنز CLS نشان میدهد.

تا به اینجا همه چیز روی کاغذ خوب است. اما بنز CLS در عمل نیز بسیار عالی است، سواری خودرو بسیار نرم و دلپذیر، و مجموعه فرمان، تعلیق و ترمز در کنار طراحی آیرودینامیک خودرو یک عملکرد بسیار عالی به همراه دارد.

امنیت بنز CLS نیز هماهنگ با سایر ویژگی های خودروست و امکاناتی نظیر ۱۰ کیسه هوا به صورت استاندارد، پشت سری متحرک، ترمز ضد قفل، سیستم حفظ پایداری الکترونیکی و کنترل سطح هوشیاری راننده برای زمان خواب آلودگی، سیستم هشداردهنده نقاط کور و حفظ مسیر، پیشگیری از انحراف از مسیر و سیستم هشدار و کاهش ضربه تصادف یک خودروی کاملا ایمن از بنز CLS ساخته است.

اگر بخواهیم محصول مرسدس بنز را توصیف کنیم باید گفت خاص ترین و دلربا ترین محصول این شرکت بنز CLS است که در کنار خاص بودن، ماندگار هم میباشد.

بنز CLS لذت بخش و پر قدرت است که در بعضی از پارامترها بیش از حد لوکس میباشد و نمیتوان انتظار صرفا اسپورت از آن داشت و تلفیقی از یک خودروی لوکس سدان کوپه در کنار ویژگی و عملکرد اسپورت است.

قیمت بنز CLS500 مدل 2013 بسته به تیپ های مختلف در حدود 600 میلیون تومان تا حدود یک میلیارد تومان متغیر است.

پورشه باکستر

در سوی مقابل پورشه باکستر قرار دارد. یک خودروی کاملا اسپرت کوپه با ظاهر بسیار جسورانه که انگیزه های سرعت را با خود دارد.

نام این خودرو از ترکیب دو کلمه ی باکس به دلیل موتورباکسر آن و رودستر که طراحی بدنه آن است به وجود آمده و در ایران توسط شرکت معین موتور عرضه و پشتیبانی میشود البته پس از ممنوعیت ورود خودروهای بالایی 2500 سی سی در سال 92 عملا عرضه مدل های بالای 2013 در ایران متوقف شد.



پورشه باکستر اولین بار در سال 1996 به بازار معرفی شد و هدف از ارائه این خودرو توسط پورشه، جلب توجه جوانان و عاشقان سرعت بود.

طراحی بیرونی پورشه باکستر به گونه ای است که چند فرسخی قابل تشخیص است و چراغ های کشیده جلو و عقب، باله عقب هماهنگ شده با بدنه، بدنه ای عریض و عضلانی، فرو رفتگی ها و خطوط کناری بدنه همه همه ویژگی های هستند که پورشه باکستر را به یک گزینه خاص تبدیل میکنند.

این طراحی خاص در کابین پورشه باکستر نیز ادامه دارد و داخل کابین از یک فضای کاملا اسپرت، در کنار آرگونومی بالای صندلی ها برخوردار است.

استقرار صفحه نمایش هفت اینچ در کنار مجموعه ای از کلیدهای مختلف در قسمت میانی داشبورت همگی یک دلیل دارد و آن القای حس اسپرت در راننده است.

یک موتور 3400 سی سی شش سیلندر در کنار یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 7 سرعته دوبل کلاچ گویای یک تلاش کامل برای یک شروع پر شتاب پورشه باکستر میباشد.



در زمینه امکانات نیز پورشه برای باکستر چیزی کم نگذاشته است و میتوانید مجموعه کاملی از امکانات را در عین هماهنگی در کنار هم ببینید.

گرمکن و حافظه صندلی، گرمکن آینه های جانبی، چراغ های جلو زنون، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغها، چرخش نور چراغ ها در پیچ ها، سنسور باران، سنسور پارک، سنسور کنترل باد چرخ ها، کروز کنترل، قابلیت تعویض دنده از روی فرمان و بسیاری از امکانات دیگر خیال شما را از نظر امکانات پورشه باکستر راحت خواهد کرد.

در زمینه امنیت نیز 6 کیسه هوا در کنار سیستم های ABS ، ASR ، MSR ، ABD ، PSMامنیت کافی را به پورشه باکستر داده است.

لذا در توصیف کلی پورشه باکستر باید آن را یک خودروی اسپورت لوکس تعریف کرد که تمامی مشخصات یک رانندگی هیجان انگیز را با خود داراست.

قیمت پورشه باکستر در مدل های مختلف آن متفاوت است اما میتوانید حتی آن را با قیمت 250 میلیون تومان نیز بخرید.

در نهایت آنچه که در مورد مقایسه این دو خودرو میتوان گفت این است که پورشه باکستر یک خودروی کاملا کوپه اسپورت است در حالی که بنز CLS یک خودروی سدان کاملا لوکس با طراحی شبیه به کوپه است که سعی در القای ویژگی اسپورت بودن دارد لذا این بستگی به شما دارد بخواهید یک خودروی کاملا اسپورت دو نفره داشته باشید یا به سراغ یک خودروی سدان اسپورت باشید که بسیار لوکس بوده و انگیزه های شما برای رانندگی پرهیجان را به واقعیت نزدیک میکند.

اما نکته مثبت پورشه باکستر نمونه های دست دومش است، که به طور مثال مدل 2010 این خودرو حدود 250 میلیون تومان در بازار معامله میشود و این یعنی اینکه دستیابی به این خودرو بسیار ارزانتر از بنز CLS برای شما تمام خواهد شد. اما فراموش نکنید هر دوی این خودروها هزینه های نگهداری بسیار بالایی دارند و هر گونه خرید مدل دست دوم آنها باید با آگاهی و کارشناسی کامل باشد.

عدم کارشناسی دقیق مدل های دست دوم این نوع خودروهای لوکس می تواند شما را با خسارات جبران ناپذیری روبرو کند.

بنا بر اطلاعات نرم افزار محاسبه قیمت شرکت همراه مکانیک که به عنوان اولین شرکت کارشناسی تخصصی خودرو در ایران فعال است، تعویض کاپوت بنز CLS به تنهایی منجر به افت قیمت 18 میلیونی خودرو می شود. همچنین رنگ شدگی یک گلگیر از پورشه باکستر تفاوت قیمت 7 مییلون تومانی را ایجاد خواهد کرد.

با توجه به ضرورت انجام کارشناسی فنی و بدنه دقیق در این نوع خودروهای دست دوم، کارشناسان همراه مکانیک تنها 30 دقیقه پس از تماس تلفنی در خدمت شما خواهند بود تا ضمن بررسی دقیق خودرو و ارائه گزارش کامل کارشناسی، خودرو مدنظر شما را بر اساس ارزش واقعی آن قیمتگذاری کنند.

کافیست به آدرس www.hamrah-mechanic.com/car-inspection/ مراجعه کرده و فرم مربوط به رزرو کارشناس خودرو را تکمیل نمائید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها