سفیر فرانسه در روسیه می‌گوید ماکرون معتقد است که برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران باید به برجام افزوده شود ولی در عین حال، وی در سفر به روسیه با پوتین در خصوص نحوه زنده نگاه داشتن برجام تبادل نظر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۵۶
نقشه پلید فرانسه برای برجام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «سیلوی برمان» سفیر فرانسه در روسیه از عزم دولت متبوعش برای استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای حمایت از ادامه اجرای برجام خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه 18 اردیبهشت با امضای فرمانی اجرایی، از برجام خارج شد و تحریم‌های پیشین علیه ایران را بازگرداند؛ اروپا پس از این اقدام ترامپ اعلام کرد که به رغم اشتراک نظر با آمریکا در خصوص لزوم مقابله با برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، از برجام حمایت می‌کند.

اروپایی‌ها البته بارها تأکید کرده‌اند که این پایبندی به پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی‌اش مشروط خواهد بود. بر اساس ماده 37 برجام «چنانچه تحریم‌ها جزئاً یا کلاً مجدداً اعمال شوند، ایران این امر را به منزله زمینه‌ای برای توقف کلی یا جزئی تعهدات خود وفق این برجام قلمداد خواهد نمود.»

سفیر فرانسه در روسیه در راستای همین حمایت اروپایی از ادامه حیات برجام، به اینترفاکس گفته که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور کشورش در سفر آتی به مسکو «شرایط مرتبط با برجام پس از خروج ایالات متحده از برجام» را با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در میان خواهد گذاشت.

این دیپلمات فرانسوی در ادامه به نقاط اشتراک اروپا و آمریکا در برابر ایران هم اشاره کرده و گفته: «پاریس کماکان به کار با تهران برای بسط توافق از طریق اضافه کردن برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای به برجام همگام با حفظ این توافق، ادامه می‌دهد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها