در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛

اصول حاکم بر توسعه اینترنت اشیاء در کشور تصویب شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت وگو با جام جم آنلاین

دولت الکترونیک ما جزیره‌ای کار می‌کند/ آفات فضای مجازی با منطق مهار شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: با وجود اقدامات زیادی که برای توسعه و بهبود خدمات الکترونیک در کشور شکل گرفته اما هنوز دستگاه ها بطور جزیره ای در این حوزه فعالیت می کنند، بعلاوه اینکه هنوز ما در بحث پهنای باند و سرعت اینترنت از استانداردهای جهانی فاصله داریم و برای حل این مسئله باید منطقی باید عمل شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۲۵
دولت الکترونیک ما جزیره‌ای کار می‌کند/ آفات فضای مجازی با منطق مهار شود

حمید گرمابی در گفت وگو با جام جم آنلاین پیرامون وضعیت نظام ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دنیای ارتباطات روز به روز در حال تحول است و اگر برای به روز رسانی خود دیر اقدام کنیم فوق العاده عقب خواهیم ماند. علی رغم همه تلاش هایی که دستگاه های ذیربط تاکنون برای توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده اند اما هنوز ما در همه ابعاد در این حوزه از دنیا چند گام عقب هستیم.

وی در این باره افزود: بطور نمونه سرعت اینترنت و پهنای باند در کشور با دنیا فاصله قابل ملاحظه ای دارد از طرفی میزان تجارت الکترونیک ما که یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در بحث ارتباطات است در مقایسه با دیگر کشورها بسیار محدود بوده، بعلاوه اینکه از لحاظ زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری جهان اقدامات گسترده ای انجام داده که ما باید خود را به استانداردهای آنها نزدیک کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشور نه هزینه مازادی در زمینه توسعه ارتباطات انجام می دهد و نه نیروی کار متخصص مورد نیاز استخدام می کند، تصریح کرد: محدودیت هایی هم که بعضا به هر دلیل در بخش های اینترنتی صورت می گیرد مشکلات زیادی در بحث تبادل اطلاعات بوجود می آرود. البته فضای مجازی خود دارای معایبی نیز است اما این مشکلات را نمی توان با حذف صورت مسئله بر طرف کرد به همین خاطر این معایب به اشکال دیگری نمود پیدا می کند و باید با منطق درست با اینترنت برخورد شود.

گرمابی یکی از راه های مناسب مهار معایب فضای مجازی را بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ جامعه دانست و خاطر نشان کرد: می توان با افزایش اطلاعات مردم در خصوص مضررات اینترنت و هدفمند کردن فواید ان در مسیری درست جلوی آفت های فضای مجازی را گرفت.

وی در ادامه در خصوص توسعه و بحث دولت الکترونیک که یکی از شاخص های مهم استانداردسازی و تقویت فناوری اطلاعات و ارتباطات است، ابراز داشت: مجلس هفته گذشته میهمان وزارت ارتباطات بود، گزارش شد که در خصوص توسعه دولت الکتروینک کارهای شایان توجه ای انجام گرفته است و هنوز این گونه اقدامات به طور جزیره ای شکل گرفته و همچنان دستگاه ها بطور یکنواخت بهم متصل نیستند.

گرمابی صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش آلودگی هوا و ترافیک را از مزایای بسط و گسترش دولت الکترونیک در کشور بشکار آورد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر وزارت ارتباطات روی این موضوع متمرکز شده است و در زمینه های مختلف تقریبا با 80 درصد ظرفیت مشغول خدمات رسانی به شهروندان است. اما باید تاکید کنیم این خدمات بطور جزیره ای ارایه می شود و باید هر چه زودتر به یک نظام هماهنگ و یکپارچه تبدیل شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: ارتقاء سطح خدمات رسانی به مردم از طریق دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و عنوان شده دولت همه ساله باید درصدی را برای توسعه این امور تخصیص دهد از این رو به نظر می رسد با هدف گذاری هایی که دولت در چند سال اخیر انجام داده دولت الکتروینک ببش از گذشته رشد پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها