عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت وگو با جام جم آنلاین

دولت الکترونیک ما جزیره‌ای کار می‌کند/ آفات فضای مجازی با منطق مهار شود

بعد از اینکه در روزهای اخیر پیام رسان های داخلی با اختلال جدی مواجه شدند مسئولان پیام رسان ها از مسئولان دولت انتقاد کردند و علت اختلال را اختصاص نیافتن برخی امکانات و تسهیلات دانستند اما وزیر ارتباطات اعلام کرد که تمام امکانات و زیرساخت ها در اختیار این پیام رسان ها از جمله پیام رسان سروش قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۱۳
وزارت ارتباطات به مصوبات شورای عالی فضای مجازی عمل کند + صوت

به گزارش جام جم آنلاین، میثم سیدصالحی مدیر پیام رسان سروش در گفتگو با پیک بامداد در این باره توضیح داد: درخصوص حمایت هایی که باید از پیام رسان های داخلی صورت می گرفته این براساس مصوبات سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بوده است که مصوبه شورای عالی فضای مجازی است و ما هم انتظارمان چیزی خارج از بند 2 این مصوبه که حمایت های وزارت ارتباطات در آن ذکر شده است نیست.

سیدصالحی در ادامه افزود: در این حمایت ها چندین مورد اشاره شده است که بنا بوده در سه سطح ابتدایی، میانی و سطح ملی خدمات، امکانات و تسهیلاتی در اختیار پیام رسان های داخلی قرار بگیرد.

وی افزود: به گفته وزیر ارتباطات الان پیام رسان سروش بیش از 7 میلیون نصب فعال دارد و طبق همان مصوبات پیام رسان سروش عملا پیام رسانی در سطح ملی به حساب می آید اما تسهیلاتی که الان ما می خواهیم چیزهایی نیست که در اختیار پیام رسان سروش است و مواردی هم از داشتن (شبکه اپراتورها) تسهیلاتی مربوط به امکان ارسال پیامک حداقل پیامک هایی که برای احراز هویت ارسال می کنیم معادل آن چیزی که برای پیام رسان های خارجی وجود دارد و سرعتی که آنها این امکان را دارند برای ما هم فراهم بشود.

مدیر پیام رسان سروش تصریح کرد: ما در حوزه فضای لازم برای نگهداری سرورهای مان بارها تقاضا کردیم فضایی خارج از مرکز انقلاب اسلامی با توجه به تجمیع ارتباطات مان که در این مرکز وجود دارد برای ما کاربردی نیست.

سیدصالحی در پایان افزود: ما 8 رک در واقع تقاضا کردیم در مرکز انقلاب یا مرکز امام در اختیار این مجموعه قرار بگیرد که همچنان نتوانستیم از این تسهیلات استفاده کنیم و در اختیار ما قرار نگرفته است. اگر هست و دوستان می‌گویند فراهم شده به ما هم آدرس بدهند تا ما هم بتوانیم از آن تسهیلات استفاده کنیم. اینها هم چیزهایی نیست که ما گفته باشیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات است و ما تنها تقاضایمان این است که این مصوبات عملیاتی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها