وقتی قصد سفر داریم، انتخاب مقصد مناسب شاید کار بسیار دشواری باشد. برای سفر خارجی آنهم کشورهای اطراف و همسایه ایران، فکر و ذهن تمام افراد ابتدا به سمت سفر به دبی و استانبول می رود ولی مقاصد دیگری با قیمتهای مناسب نیز وجود دارند که سفر به آنها خالی از لطف نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۹۵
بهترین کشور همسایه ایران برای سفر

روسیه ، آذربایجان و ارمنستان را می توان مقاصد عالی و فوق العاده ای برای سفر دانست. در ادامه به معرفی این مکان ها خواهیم پرداخت.

روسیه

کشور روسیه در دوره های مختلف تاریخی مرکز هنر، فرهنگ و همچنین علم آموزی بوده است. روسیه اولین کشوری بوده است که توانسته است به هوا فضاپیما ارسال کند. روسیه اولین کشور ایجاد کننده سیستم مترو در جهان نیز می باشد که پیشنهاد می کنیم با تور روسیه به این کشور سفر کنید.

مناظر دیدنی

تمامی مناظر فوق العاده و دینی از سواحل استوایی گرفته تا استپ های یخ زده، همه در کشور روسیه وجود دارند.

معماری در روسیه

به جرات میتوان گفت بخشی از زیباترین ساختمان های جهان در روسیه قرار دارند. کلیسای جامع سنت باسیل مسکو نمونه ای جادویی و حیرت آور از دوره رنسانس، کلیسای جامع سنت دمتریوس با ظرافت در طراحی و ساخت خود شگفتی قرن دوازدهم و قصر زمستانه نمایشی از ثروت فراوان است.

غذای محلی

بعد از اینکه با تور روسیه به بزرگ ترین کشور جهان سفر کردید حتما سری هم به رستوران آن زدید و از غذاهای متنوع آن لذت ببرید.

روسیه از غذاهایی با تنوع زیادی برخوردار بوده و از محلی به محل دیگر فرق می کنند. ماهی، ماده اولیه همه غذاها در بسیاری مناطق روسیه است و مرم به سوپ (چه سوپ گرم و چه سوپ سرد ) علاقه زیادی دارند. پای گوشت هم غذای مورد علاقه خیلی از مردم روسی است.

آذربایجان

کشور آذربایجان یکی از کشورهای اطراف دریای خزر بوده که از نظر فرهنگی به ایران نزدیک می باشد. پایتخت آن، باکو بوده که جاذبه های فراوانی نیز دارد. تور آذربایجان بسیار پرطرفدار می باشد.

معماری شگفت انگیز موزه حیدر علیف

مرکز یا موزه حیدر علیف، رئیس جمهور پیشین آذربایجان، را می توان وقتی که از فرودگاه بین المللی این شهر به سمت مرکز شهر در حال حرکت هستید، مشاهده کنید.

آنهایی که از معماری سر در می آورند، خیلی زود در نگاه اول متوجه خواهند شد که سبک معماری این بنای مدرن که طراح آن بانویی بنام زاها حدید می باشد، آینده گرا است. این بنا به هیچ وجه، دارای زاویه ها و گوشه های تند نمی باشد، بلکه بیشتر زاویه های این ساختمان سفید رنگ خمیده ای شکل است. بناهای معماری بسیار زیادی و جالبی در سالهای اخیر در شهر باکو آذربایجان سر برافراشته اند، که برای بازدید از هر یک از این بناهای مدرن می توان زمان ویژه و مجزایی برای بازدید از آنها اختصاص داد. در خیابان اصلی باکو، به مکانهایی که ارزش بازدید را دارند، می توان به موزه فرش باکو که ساختمان آن به شکل فرش لوله شده است، مرکز بین المللی موسیقی مقام-که نوعی دستگاه موسیقی آذربایجانی محسوب می شود-ترمینال اتوبوس و ایستگاه مترو این شهر اشاره کرد که سقف ورودی مترو را »فرشی جادویی« پوشانده است.

قدم زدن در کنار ساحل دریای خزر

پارکی که در کنار ساحل دریای خزر ساخته شده است و بین مردمان باکو به بلوار معروف است، در سال ۲۰۰۹ میلادی صدمین ساگرد ساخت آن جشن گرفته شده است. با تور آذربایجان که به این کشور رفتید از این پارک جذاب بخش باکو دیدن کنید و بسیاری از افرادی که به شهر باکو سفر می کنند و فرقی هم نمی کند چه گردشگر باشند و چه غیر آن، همواره از پارک بلوار شهر باکو و جذابیت هایش به نیکی یاد می کنند. این امر به دلیل وجود فضای سبز، کافه ها و چایخانه های بسیار در مسیر بلوار، غذاخوریها و فضایهای بازی برای کودکان و بزرگسالان است. این پارک حدود ۵٫۵ کیلومتر طول دارد و هر سال به طول آن اضافه می شود. در حال حاضر نقطه آغازین پارک از میدان پرچم شروع می شود. ارتفاعی که این پرچم در آن قرار داده شده است، از بلندترین ها در جهان به حساب می آید. نقطه انتهای پارک در ترمینال بندر بین المللی باکو به پایان می رسد.

ارمنستان

سفر به ارمنستان را در برنامه سفریتان قرار دهید. ارمنستان کشوری زیبا با آثار باستانی و طبیعی بسیار محلی مناسبی برای سفر کردن می باشد. تور ارمنستان را از دست ندهید.

تاریخ ارمنستان

کشور ارمنستان از فرهنگ و تاریخ قرون وسطی برخوردار است. از کلیسای فرنگی ستون دار گارنی که تنها کلیسای بازمانده توسط بت­پرستان بود، گرفته تا چلیپا سنگ (سنگ هایی که ساختار قرون وسطی ارمنستان را نشان می دهد) که در لیست یونسکو قرار دارد و کلیساهای مسیحی اخیر. البته جاذبه های فرهنگی و تاریخی ارمنستان تقریبا به دیدن کلیسا­های قدیمی خلاصه می­شود. به دلیل اینکه این کشور بسیار مذهبی ست. اما مکان های دیدنی طبیعی نیز وجود دارد که به آن ها نیز می پردازیم.

کوه ها و دریاچه زیبای سوان

با تهیه یک تور ارمنستان مناسب و ورود به این کشور جادویی، نمی توانید از رودهای خروشان و گوناگون، جنگل های دلیجان قله آرارات و جنگل های آنترادن که در این کشور وجود دارد متحیر نشوید. حتما به کوهنوردی رفته و در کنار دریاچه بنشینید و آرامش را تجربه کنید.

آشپزی واقعی و خوش طعم

چه گیاهخوار باشید یا دوستدار غذا­های گوشتی، در این کشور می توانید بهترین غذا­ها را انتخاب کرده و از آن ها لذت ببرید. همچنین در ارمنستان میوه های خوش­طعم طبیعی وجود دارد که کم کالری هستند. همچنین خوب است بدانید که نان ملی لواش نیز در لیست میراث یونسکو قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها