عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان؛

چهره جنگ زده خوزستان از بین نرفته است

مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:قبل از جنگ استان خوزستان یکی از مرفه ترین استان ها ومنبع اشتغال زایی برای کشور بود اما در شرایط فعلی متوسط بیکاری خوزستان از متوسط کشور بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۸۸
چهره جنگ زده خوزستان از بین نرفته است

نماینده شادگان و عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفتگو با جام جم آنلاین افزود:روزگاری خرمشهر و آبادان دو شهر و بندر مهم تجاری بود و حتی به علت مهاجر پذیری دارای تنوع قومیتی شد اما امروز با مهاجرت شهروندان خودش نیز روبه رو است.

مجید ناصری نژاد با اشاره به اینکه روند موجود شهرهای جنگ زده با اطلاعاتی که برخی دولتمردان گزارش می دهند همخوانی ندارد گفت:به علت مشکلات فراوان در شهرهای جنگ زده ، طبق آمار و اطلاعات میدانی میل به مهاجرت از خوزستان به سطح 95 در صد رسیده است.

نماینده شادگان در مورد اختصاص سهمی از نفت به بازسازی و نوسازی خوزستان گفت:هرچند بودجه هایی به استان خوزستان اختصاص یافت اما به دلیل ضعف مدیریت در استان و کشور به زیر ساخت ها پرداخته نشد.

وی با اشاره به اینکه الان مهمترین بحث ،اشتغال استان خوزستان است افزود:اگر زمانی آبادان و یا خرمشهر رونق داشت بخاطر زمینه های اشتغال و ثروت بود اما الان شاهدیم که مردم خوزستان برای پیدا کردن کار مجبورند به دیگر شهرها مهاجرت کنند چون بعد از جنگ مشکلات استان بصورت اساسی حل وفصل نشد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت:واقعیت این است که چهره جنگ زده شهرها بصورت کامل از بین نرفته و متاسفیم که بگوییم حتی با تلاش هایی که در کشور شد و با پول هایی که می گویند اختصاص یافته ،اما وضعیت از قبل هم بدتر شده و ادامه آن، شرایط را بدتر خواهد کرد.

وی تاکید کرد :توقع داشتیم بعد از جنگ همشهریان ما به خرمشهر،آبادان و خوزستان بازگردند ولی برعکس شد و حتی مهاجرت معکوس هم وجود دارد و این نشان از عملکردهای نامطلوب دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها