یک پسر 13 ساله در ایالت آلاباما که در کما بود پس از این که پدر و مادرش فرم اهدای اعضای بدنش را امضا کردند، هوشیاری خود را باز یافت.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۳۴
نوجوانی که قبل از اهدای عضو، هوشیار شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، «ترنتون مککینلی» در ماه مارس در تصادف رانندگی دچار ضربه مغزی شدیدی شده بود و هفت جای جمجمهاش شکسته بود. پزشکان به پدر و مادر این نوجوان 13 ساله گفته بودند که او خوب نخواهد شد و اعضای بدن او قابلیت پیوند زدن به پنج کودکی را دارد که به پیوند عضو نیاز دارند.

یک روز پیش از آن که دستگاه تنفس مصنوعی ترنتون خاموش شود، نشانههای هوشیاری در او ظاهر شد.

جنیفر رایندل، مادر او گفته روی پسرش هفت عمل جراحی جمجمه بری (کرانیوتومی) انجام شده و او دچار نارسایی کلیه و ایست قلبی هم شده و یک بار قلب پسرش برای 15 دقیقه از حرکت ایستاد که در آن زمان پزشکان گفته بودند ترنتون هرگز به وضعیت عادی بازنخواهد گشت.

رایندل به شبکه خبری سیبیاس گفته است او پس از این که شنید اعضای بدن پسرش به نجات جان پنج کودک منجر خواهد شد، موافقت خود را برای اهدای اعضای بدن پسرش اعلام کرد.

روز بعد که قرار بود آخرین نوار مغزی برای تعیین زمان خاموش کردن دستگاه تنفس مصنوعی گرفته شود علایم حیاتی این نوجوان قوت گرفتند و به همین خاطر پزشکان از این کار صرفنظر کردند. اینک روند بهبودی ترنتون گرچه به کندی، آغاز شده است.

او لحظه برخورد سرش با کف بتونی خیابان را به یاد میآورد، اما بعد از آن را به یاد نمیآورد.

او هنوز از دردهای عصبی و حملات ناگهانی رنج میبرد و باید عمل جراحی روی جمجمهاش انجام شود تا شکاف آن را ببندند.

مادر ترنتون گفته است پسرش راه میرود و حرف میزند و حتی کتاب میخواند و مساله ریاضی حل میکند. او میگوید این یک «معجزه» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها