تست دوپینگ قهرمان کشتی فرنگی‌ آسیا مثبت اعلام شد

کشتی فرنگی ایران یک پله سقوط کرد

تست دوپینگ فرنگی‌کار کشورمان که موفق به کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان شده بود، مثبت اعلام شد. با گرفتن مدال و امتیاز این کشتی‌گیر تیم ملی کشتی کشورمان در مسابقات آسیایی با یک پله نزول دیگر به جایگاه ششمی سقوط خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۴۵
کشتی فرنگی ایران یک پله سقوط کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، تست دوپینگ یکی از فرنگی‌کاران کشورمان که در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود، مثبت اعلام و وی با محرومیت 4 ساله مواجه خواهد شد.

این فرنگی‌کار در حالی که قرار بود امروز در مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی روی تشک برود غایب بود که این غیبت با تعجب حاضران همراه شد.

یکی از مسئولان فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با فارس این خبر را تایید کرد، اما گفت که هنوز نامه‌ای رسمی مبنی بر این موضوع بدست آنها نرسیده است.

با گرفتن مدال و امتیاز این کشتی‌گیر تیم ملی کشتی کشورمان در مسابقات آسیایی با یک پله نزول دیگر به جایگاه ششمی سقوط خواهد کرد.

به گزارش فارس، در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که اویل اسفندماه سال گذشته در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار شد، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۳ مدال طلای حسین نوری در ۸۷، سیدمصطفی صالحی زاده در ۹۷ و بهنام مهدی زاده در ۱۳۰ کیلوگرم، تک مدال نقره محمدعلی گرایی در ۷۲ کیلوگرم و عنوان پنجمی شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۰ کیلوگرم با ۴ پله سقوط نسبت به دوره قبل، در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت.

۵ فرنگی کار دیگر ایران در این رقابت ها شامل رضا خدری در ۵۵، کرامت عبدولی در ۶۳، محمد الیاسی در ۶۷، مجید خلیلی در ۷۲ و یوسف قادریان در ۸۲ کیلوگرم نیز با نمایشی ضعیف از دور رقابت ها کنار رفتند.

تیم های قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان در رده اول تا سوم این رقابت ها جای گرفتند. این رقابتها با رده بندی جدید امتیازدهی اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد.

در شیوه جدید امتیازدهی، کشتی گیری که صاحب مدال طلا می شود 25 امتیاز، مدال نقره 20 و مدال سوم مشترک 15 امتیاز کسب می کند و به ترتیب برای جایگاه های پنجم مشترک تا دهم نیز 10، 8، 6، 4 و 2 امتیاز درنظر گرفته خواهد شد.

رده بندی ۱۰ تیم برتر این رقابت ها به شرح زیر است:
۱- قرقیرستان ۱۵۷ امتیاز
۲- قزاقستان ۱۵۶ امتیاز
۳- ازبکستان ۱۴۸ امتیاز
۴- ژاپن ۱۴۱ امتیاز
۵- ایران ۱۲۹ امتیاز
۶- چین ۱۱۶ امتیاز
۷ - هند ۹۲ امتیاز
۸ - کره جنوبی ۶۶ امتیاز
۹- عراق ۳۴ امتیاز
۱۰- تاجیکستان ۳۴ امتیاز

با گرفتن این مدال طلا ایران 25 امتیاز دیگر از دست می‌دهد و با 104 امتیاز پایین تر از چین 116 امتیازی در رده ششم قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها