بدعهدی آمریکایی‌ها سوژه داغ چهره‌ها و رسانه‌های خارجی شد

# آ‌مریکا‌ـ‌قابل‌ـاعتماد‌ـنیست جهانی شد!

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه بر پایبندی کشورش به برجام تاکید کرد و گفت: روسیه به طرح اقدامات مشترک و جامع درباره برنامه هسته ای ایران پایبند خواهد ماند.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۳۹
لاوروف: به برجام پایبند می مانیم

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سرگئی لاوروف که با آغاز به کار دولت هفتم روسیه کفیل مقام وزیر امور خارجه روسیه محسوب می شود روز چهارشنبه در واکنش به پرسش های خبرنگاران در خصوص خروج آمریکا از برجام در سخنانی کوتاه به خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

تاس هم در خبری اعلام کرد که آلکساندر گروشکو که به تازگی معاون وزیر امور خارجه روسیه شده است در این باره گفته روسیه با تمامی طرف های توافق هسته ای در تماس است و در نشست آتی رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان این موضوع محور مذاکرات خواهد بود.

وزارت امور خارجه روسیه نیز سه شنبه شب ساعاتی پس از تصمیم دونالد ترامپ مبنی برخروج آمریکا از توافق هسته ای، در بیانیه ای با ابراز نگرانی از تصمیم آمریکا اعلام کرد: ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام کاملا پایبند بوده و این امر بطور منظم از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است.

درادامه بیانیه گفته شد:روسیه به طور همه جانبه از این روند حمایت و استقبال می کند و با ابراز تاسف شدید، اعلام می کند که اقدامات واشنگتن به اعتماد بین المللی به آژانس بین المللی انرژی اتمی که در جریان اجرای برجام دائما مهارت عالی خود را به اثبات رساند، ضربه می زند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شد: از تصمیم رئیس جمهور آمریکا که به صورت یکجانبه از اجرای تعهدات خود در برجام خودداری کرده و دوباره تحریم های آمریکایی علیه ایران را احیا می کند، به شدت مایوس شدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها