رئیس رسانه ملی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی از راه اندازی دانشکده تولید انیمیشن در شهر همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۴۶
پیام رسان سروش میزبان پویانمایی های 3 تا 5 دقیقه ای / آثار بارگذاری شده در این پیام رسان بررسی و خریداری می شوند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکترعلی عسکری در این همایش با اشاره به انتخاب شهر همدان برای برپایی نخستین جشنواره پویانمایی ملی گفت: همانطور که از پیشینه ایرانیان در طراحی پویانمایی بر ظروف سفالی و قدمت این هنر در ایران یاد شد، نخستین جشنواره پویانمایی ملی نیز در کهن‌ترین شهر کشور برگزار شد.

وی از حضور نیروهای توانمند و خلاق در پویانمایی در کشور یاد و ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره با اتکا به این نیروی خلاق و توانمند نقطه عطفی در تاریخ تولید پویانمایی باشد.

رئیس سازمان صداوسیما پویانمایی را وابسته به هنر و خلاقیت دانست که می‌تواند برای همه گروه های سنی خصوصا کودک و نوجوان شخصیت‌ها و دنیاهای جدیدی خلق کند.

وی هنر صنعت پویانمایی را صنعتی پاک خواند که شاهراه و مسیری برای انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی به کودکان و نوجوانان است.

دکتر علی عسکری راهکارهای جدید در تولید پویانمایی، نظیر انیمیشن سه بعدی، را برای ارائه محتواهای جذاب مهم برشمرد و گفت: دنیا در این زمینه تا کنون پیشرفت های زیادی داشته و ما نیز رشد خوبی در تولید این نوع از پویانمایی داشته ایم.

رئیس رسانه ملی بابیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و وزارت ارشاد نیز در زمینه پویانمایی در گذشته اقداماتی کرده اند گفت: با این وجود صداوسیما به این هنر به شکل یک صنعت نگریسته و از بنیانگذاران اصلی این صنعت است.

وی افزود: صداوسیما همکار تمام کسانی است که در این زمینه کار می‌کنند واز آنان حمایت می‌کند.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه برگزاری جشنواره پویانمایی محملی برای حمایت از این صنعت است گفت این جشنواره تداوم دارد و دبیرخانه‌ای دائمی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری بالای پویانمایی برای نسل امروز تأکید کرد: ما باید با تکیه بر گنجینه‌های دینی، ادبی، فرهنگی و ملی خود، مهندسی پیام درستی داشته باشیم و با اتکای به آن فرهنگ ایرانی را به نسل های آینده منتقل و هویت ملی خود را حفظ کنیم.

رئیس رسانه ملی سپس از حجم زیاد پویانمایی های خارجی در گذشته یاد کرد و گفت: با بالا رفتن توانمندی کشور در تولید انیمیشن رفته رفته از حجم این آثار کاسته شد و حجم استفاده از تولیدت داخلی بالا رفت. اکنون براین تولیدات افزوده شده و امیدواریم این جشنواره شتاب دهنده ای برای این حرکت باشد.

دکتر علی عسکری ابراز امیدواری کرد با تکیه بر توانمندی سازندگان پویانمایی کشور بازار ارائه آن در بازارهای جهانی نیز رونق بگیرد.

وی از افزایش سرمایه تولید انیمیشن در رسانه ملی در بازه یکساله تا حدود 25 درصد خبر داد و گفت: منابع مالی تولیدات نیز به زودی تأمین خواهد شد.

رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد: ما می‌توانیم با بهره‌مندی از مزیت هایی چون نیروی انسانی خلاق، زیرساخت هایی که در مرکز صبا و 33مرکز استانی صداوسیما ایجادشده، ادبیات نمایشی غنی ما و جذابیت این قالب جریان تولید انیمیشن را راه اندازیم و به یکی از کشورهای قدرتمند تولید پویانمایی در سطح جهانی بدل شویم.

وی در ادامه از پیام رسان سروش و رشد سریع تعداد کاربران این پیام رسان که به مرز 10 میلیون نفر رسیده است یاد کرد و به علاقمندان به ساخت پویانمایی نوید داد اگر پویانمایی های 3تا 5 دقیقه تولید و در کانال پویانمایی پیام رسان سروش بارگذاری کنند این آثار در مرکز پویانمایی صبا به کمک کارشناسان ارزیابی شده و آثار برگزیده از صاحبانشان خریداری می شود. این ابتکار برای مخاطبان صوت و تصویر فراگیر نیز جذابیت دارد و به تماشای این آثار علاقه مند می کند.

دکتر علی عسکری با اشاره به ظرفیت تلویزیون های تعاملی گفت: تولیدات پویانمایی در بازار محتوای ایجاد شده در این شبکه ها امکان ارائه دارند و در این بازار محتوا می توانندمشتری هایی جهانی یابند و فرصتی برای ارائه و فروش خارجی داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به درخواست استاندار برای معرفی جاذبه های گردشگری استان همدان از آمادگی رسانه ملی برای معرفی بیشتر این جاذبه ها و برنامه هایی که در این زمینه تولید شده اند خبر داد.

رئیس سازمان صداوسیما با اعلام موافقت برای تأسیس شعبه ای از دانشگاه صداوسیما در شهر همدان ابراز امیدواری کرد کسانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند بتوانند در آینده به جریان تولید پویانمایی کشور بپیوندند.

رئیس رسانه ملی در پایان توطئه دشمنان برای لطمه‌زدن به اقتدار کشور ایران را بی‌اثر خواند و گفت: همانطور که مردم ایران همواره برهه های سخت را پشت سرگذاشته اند با موفقیت از این برهه نیز می‌گذرند و رمز موفقیت در فتنه جدید امریکا حفظ وحدت و انسجام ملی و حرکت در مسیر رهبری معظم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها