رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه انتقادهایش از مواضع دولت سابق این کشور در قبال برجام، از «جان کری» وزیر خارجه دولت باراک اوباما به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۱۲
انتقاد شدید ترامپ از کری درباره برجام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به خبر منتشر شده توسط یک رسانه غربی درباره تلاش‌های بی سر و صدای وزیر خارجه سابق این کشور برای نجات برجام واکنش نشان داد.

بامداد پانزدهم اردیبهشت بود که رسانه آمریکایی در گزارشی خبر داد که «جان کری» وزیر خارجه دولت سابق آمریکا یک کارزار مخفی برای نجات برجام به راه انداخته است.

بنا بر گزارش «بوستون گلوب»، کری اخیرا در نیویورک با وزیر خارجه ایران دیدار داشت و ماه گذشته با رئیس‌جمهور آلمان در اینباره دیدار و با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کرد (جزئیات بیشتر).

حالا با گذشت سه روز از انتشار این خبر، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تکرار مواضع ضد برجامی خودش، انتقاد تندی علیه وزیر خارجه دولت باراک اوباما مطرح کرد.

دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت: «آمریکا نیازی به دیپلماسی در سایه و احتمالا غیرقانونیِ جان کری درباره توافق (هسته‌ای) ایران که بسیار بد مورد مذاکره قرر گرفته، ندارد».

رئیس‌جمهور آمریکا که بارها از وزیر خارجه پیشین این کشور به دلیل توافق برجام انتقاد کرده است، با تکرار این اظهاراتش افزود: «او (جان کری) اولین کسی بوده که این وضعیت در هم و برهم را درست کرد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها