رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

اعزام زائران حج تمتع از 27 تیر

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره)، جزئیات برگزاری پروازهای حج تمتع سال ۹۷ را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۶۸
جزئیات برگزاری پروازهای حج تمتع

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، شهرام آدم‌نژاد در نشست خبری تشریح وضعیت فرودگاه امام خمینی (ره) و برنامه‌های آن در سال جاری گفت: در حال حاضر ظرفیت ترمینال شماره یک فرودگاه امام (ره) سالانه ۶ میلیون مسافر است که هم‌اکنون به ۱۰ میلیون نفر در سال خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین پروازهای حج تمتع ۹۷ به ترمینال «سلام» منتقل خواهد شد؛ ضمن اینکه به دنبال آن هستیم تا کل ترمینال «سلام» را به ترمینال وی‌آی‌پی تبدیل کنیم ولی از مسافران هزینه اضافی اخذ نمی‌شود.

آدم نژاد گفت: طرح جامع هوانوردی در هیأت مدیره فرودگاه امام (ره) تائید شده و به مجمع عمومی ارسال شده است تا برنامه فرودگاه امام برای پنج سال آینده طراحی و تدوین شود.

وی با بیان اینکه هسته اصلی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید به فرودگاه تعلق گیرد، گفت: نباید صنایعی که هیچ ارتباطی با صنایع هوانوردی ندارند، در فرودگاه امام (ره) مستقر شوند.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه به زودی احداث خط ریل غرب به شرق داخل شهر فرودگاه امام خمینی آغاز می‌شود، گفت: این خط راه آهن تهران ـ ساوه را به راه آهن تهران ـ قم متصل خواهد کرد.

به گفته آدم‌نژاد، در منطقه آزاد وابسته به این فرودگاه، فعالیت لجستیک ـ پارک طراحی و اجرا می‌شود که غیر از انبارداری، به تولید و توزیع کالا نیز توجه شده است.

وی افزود: تعداد زیادی بارانداز در داخل شهر تهران وجود دارد که ارزش زمین این باراندازها در این مناطق بالاتر از فعالیت اقتصادی است که در آنها انجام می‌شود. به عنوان نمونه در شهر تهران سالانه ۱۵ میلیون تن بار خُرد در باراندازها جابجا می‌شود که می‌توانیم توزیع این میزان بار را به منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) منتقل کنیم؛ به همین منظور با شورای شهر و شهرداری تهران مذاکراتی داشته‌ایم تا باراندازهای سطح شهر تهران به مجموعه شهر فرودگاهی امام (ره) منتقل شود.

آدم‌نژاد یکی دیگر از فعالیت‌های طراحی شده برای منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) را شهر سایبری عنوان و اعلام کرد: قرار است عملیات سایبری شهر هوشمند را در این پهنه انجام دهیم؛ از آنجایی که احتمال دارد تا یک دهه آینده مفهوم «مجتمع تجاری» و «پاساژ»، معنای کنونی آن از بین برود، می‌توانیم زیرساخت‌هایی مانند سایر کلان شهرهای دنیا در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مستقر کنیم.

وی هزینه احداث زیرساخت‌های پهنه ۲۴۰ هکتاری منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام (ره) را که فاز اول توسعه منطقه ۱۴ هزار هکتاری آزاد در این فرودگاه است، ۲۵۰ میلیارد تومان دانست و گفت: عملیات کلنگ‌زنی احداث این پهنه در خرداد ماه امسال به زمین زده خواهد شد.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: ۴۰ هکتار از این پهنه منطقه آزاد به فعالیت‌های تجاری و اداری بین‌المللی مانند بورس نفت، بورس کالا، بازار سرمایه، فعالیت‌های بانکی، مراکز اقامتی و تفریحی و ... تعلق می‌گیرد. همچنین ۸۷ هکتار نیز به لجستیک پارک تبدیل می‌شود که بخشی از آن انبارداری مدرن خواهد بود.

وی افزود: امسال فراخوان سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی فسیلی و ۱۰ مگاواتی خورشیدی تا آخر خرداد برای احداث در منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) اعلام خواهد شد که از طریق این نیروگاه‌ها، هم برق فرودگاه امام خمینی (ره) و هم بخشی از شبکه برق تهران تأمین خواهد شد.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) که رئیس‌جمهور دستور به اجرای آن داده بود، گفت: امسال مبلغی در قانون بودجه برای رفع بوی بد مسیر فرودگاه تعیین شده است و ما نیز مکاتباتی با سازمان محیط‌زیست در این خصوص داشته‌ایم؛ فعالیت اجرایی این دستورالعمل را سازمان محیط‌زیست بر عهده خواهد داشت.

آدم‌نژاد با تأکید بر لزوم توسعه منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) تصریح کرد: به دنبال توسعه آن از طریق واردات نیستیم، بلکه درآمدزایی منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) را از طریق توسعه لجستیک در دستور کار قرار داریم؛ به همین دلیل قرار نیست این منطقه آزاد به محلی برای واردات خودرو تبدیل شود، هرچند که مجوز واردات خودرو از طریق منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) را نیز داریم.

وی درباره افتتاح ترمینال «سلام» در تابستان امسال گفت: قطعاً این ترمینال در تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید، ولی در تلاش هستیم تا تیرماه افتتاح شود. با افتتاح این ترمینال، سالانه پنج میلیون نفر به ظرفیت فرودگاه امام (ره) افزوده شده و پس از آن، از ظرفیت ترمینال شماره یک تا حدودی کاسته شده تا تعمیرات داخلی را در این ترمینال انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها