مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از پیدا شدن پیکر بی جان گردشگری خبر داد که یک ماه پیش در منطقه کویری مرنجاب واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل گم شده بود.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۷۰
پیکر گردشگر گم شده در کویر مرنجاب پیدا شد

به گزارش جام جم آنلاین، منصور شیشه فروش جمعه شب به ایرنا گفت: ساربانان محلی حدود ساعت 17 امروز (جمعه) به امدادگران آران و بیدگل در مورد مشاهده پیکر بی جان مردی خبر دادند که 14 فروردین ماه امسال خبر مفقود شدنش به هلال احمر این شهرستان گزارش شده بود.
وی افزود: با توجه به این که پیکر این گردشگر در محدوده قم پیدا شده، هماهنگی لازم با مدیریت بحران آن استان صورت گرفت و قرار است تا فردا صبح نسبت به انتقال جسد اقدام شود.
یک ماه پیش گم شدن سه نفر گردشگر (2 نفر زن و یک نفر مرد) در منطقه کویر مرنجاب به هلال احمر شهرستان آران و بیدگل اطلاع داده شده بود که چند ساعت پس از آغاز عملیات جست و جو 2 زن پیدا شدند و از آن زمان عملیات جست و جو برای یافتن نفر سوم ادامه داشت.
به گفته مجید طاهری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آران و بیدگل، این گردشگران به دلیل همراه نشدن با راهنمایان محلی و گرفتار شدن خودرو در باتلاق با توجه به وسعت منطقه کویری مرنجاب راه خود را در دریاچه نمک گم کرده بودند.
کویر مرنجاب با بیش از 55 کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
منطقه مرنجاب برغم حضور هفتگی تعداد قابل توجهی از گردشگران و علاقه مندان ،با نبود نیروهای امدادی دائمی مستقر ، فوریت های پزشکی و انتظامی ، سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع رسانی جامع و کمبود اقامتگاه روبه رو است.
ده ها نفر در سال های گذشته در کویر مرنجاب گم شدند و 2 نفر نیز پیش از این جان خود را از دست دادند.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها