عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون کار توسط دولت و مجلس، از مسئولین خواست در راستای نگاه ژرف اندیشانه مقام معظم رهبری نسبت به مقوله کار و کارگر توجه ویژه‌ای به وضعیت رفاهی این طبقه مهم اجتماعی مبذول کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۵۱
لایحه قانون کار فراموش شده/ رابطه کارگر و کار فرما اصلاح شود جلوی تحریم‌ها هم می‌ایستیم

اسدالله عباسی در گفت و گو با جام جم آنلاین ضمن تبریک تقارن روز معلم وکارگر با گریزی به پیشینه نام گذاری روز جهانی کارگر، گفت: روز چهارم ماه مه سال ۱۸۸۶ پلیس آمریکا در شهر شیکاگو در واکنش به اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی که به دنبال کاهش ساعت کار و تعدیل شرایط سخت کاری خود بودند آتش گشود که شماری کشته، عده‌ای مجروح و چند تن نیز اعدام شدند. به همین دلیل به تدریج بعد از این واقعه تلخ به رسم یادبود و تکریم مقام کارگر در سراسر جهان همچون ایران 11 اردبیهشت مصادف شده با روز جهانی کارگر.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و تولیدکنندگان داخلی هم زمان با روز جهانی کارگران افزود: ایشان با نگاهی ژرف اندیشانه و هوشمندانه به مقوله کار و کارگر همواره تاکید دارند که چرخ اقتصاد کشور بدست این کارگران می چرخد و دایما مسئولان را به رسیدگی به بهبود وضع رفاهی و معیشتی این قشر زحمتکش کشور توصیه می کنند، چرا که اعتقاد دارند کارگر با دستان هنرمند خود می تواند چه به لحاظ کیفی و چه به کمی تولید و شرایط اقتصادی ما را رونق بخشد.

این نماینده خاطر نشان کرد: ما واقعا از کارگران ماهری برخوردار هستیم خاصه چه کارگرانی که در دل تونل های تنگ و تاریک تلاش می کنند و خواه کارگرانی که در جای جای عرصه های دشوار از خود نام و نشانی نیک به یادگار گذارند. این عزیزان علاوه براینکه در حوزه تولید و کار نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند، در عرصه دفاع مقدس هم خدمات شایانی به کشور کرده اند و امروز هم به نوعی دیگر در دفاع از کشور در میان انواع مختلف تحریم های اقتصادی قادر هستند اقتصاد کشور را به یک نکته مطلبی برسانند.

عباسی تاکید کرد: مسئولین باید توجه ویژه ای به بیمه و حقوق و ایمنی کارگران داشته باشند و روابط کار بین کارگر کارفرما و دولت باید حتما اصلاح شود. ما از دولت انتظار داریم لایحه قانون کار را که در مجلس بود و متاسفانه الان به فراموشی سپرده شده است را دوباره به جریان بی اندازد. امروز بسیاری از کارگران ما در شرایط ناامنی شغلی قرار گرفته اند و بسیاری بنگاه های ما به دلیل شرایط بد اقتصادی تعطیل یا نیمه تعطیل شده و طبیعتا کارگر بی کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قراردادهای کار بایستی به گونه ای درست و منطقی منعقد شود، ابراز داشت: بیمه تامین اجتماعی در هر شرایط باید حامی و پشتیبان اصلی کارگران باشد و اگر به مطالبی که عرض شد در خصوص کارگران توجه ویژهای مبذول گردد ما قادر خواهیم بود در سخت ترین شرایط تحریم هم مقابل دشمنان این مردم و نظام ایستادگی کنیم و تولیدات خود را به سطحی مطلوب برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها