حجت الاسلام سید صالح یاسینی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

زمین متعلق به بندگان صالح است/ ویژگی های جامعه مهدوی

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: زمین متعلق به بندگان صالح است و آن را به ارث می‌برند، سالهاست که ابرها سایه بر روی چهره نورانی و خورشید عالم‌تاب امام عصر(عج) انداخته و تلالو نور آن چشمان ما را کم‌سو کرده است و ما دوست داریم از چهره نورانی آن حضرت بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۹۲
زمین متعلق به بندگان صالح است/ ویژگی های جامعه مهدوی

حجت الاسلام سید صالح یاسینی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین درباره نیمه‌شعبان بیان داشت: یکی از اصول دین ما اصل امامت و امامت نیز ادامه نبوت و امتداد رسالت است، در خطبه غدیر پیغمبرگرامی اسلام هنگامیکه امیرالمومنین(ع) را بعنوان امام و جانشین خود معرفی کردند در آن خطبه بیش از 20 بار نام امام عصر (عج) را آوردند و بشارت دادند به اینکه آینده جهان با حضور امام زمان(عج) ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: در آیه 105 سوره انبیاء در قرآن آمده است و به این موضوع اشاره دارد که زمین متعلق به بندگان صالح است و آن را به ارث می‌برند، سالهاست که ابرها سایه بر روی چهره نورانی و خورشید عالم‌تاب امام عصر انداخته و تلالو نور آن چشمان ما را کم‌سو کرده است و ما دوست داریم از چهره نورانی آن حضرت بهره‌مند شویم.

امام جمعه خاور شهر اضافه کرد: چنین جامعه‌ای از وضعیت فعلی جهان، تیرگی‌های گناه، معصیت، ظلم و بی‌عدالتی خسته شده و منتظر ظهور خورشید عالم‌تاب است. انسانهایی که چشم به گرمای وجود امام زمان دوختند.

یاسینی با بیان اینکه منتظران مصلح جهانی باید خودشان صالح باشند، اظهار داشت: ازجمله کارهایی که باید برای ظهور امام زمان انجام داد دعا است و روزگار نورانی را طلب کرد.

وی با بیان دعاهایی در این زمینه افزود: از جمله این دعاها می‌توان به دعای " خدا تو هستی که این گرفتاری‌ها را برطرف می‌کنی " اشاره کرد، گرفتاری بالاتر از این نیست که از دیدن چهره نورانی امام عصر (عج) محروم هستیم.

امام جمعه خاور شهر گفت: باید در کنار دعا برای ساختن جامعه تلاش کنیم و خودمان نیز صالح و شایسته یک انسان مومن معتقد واقعی باشیم تا بتوانیم زمینه را برای ظهور امام زمان اماده کنیم.

یاسینی درباره ویژگی‌های جامعه مهدوی گفت: ظالم نباشیم و از مظلوم دفاع کنیم.نباید دست روی دست بگذاریم و منتظر آمدن حضرت برای اصلاح جامعه باشیم و باید در برابر ظلم‌های عظیمی که از سوی شیاطین جن و انس به انسانیت، اسلام ناب و شیعیان وارد می شود اعم از ظلم فرهنگی، اعتقادی وتفرقه‌های بین شیعه و سنی، ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به وظایف یک شیعه واقعی تاکید کرد: باید از حریم اسلام، قرآن، اهل بیت، ولایت و خون شهدا حفاظت و حراست کنیم. استغفار کرده و از گناه دوری کنیم و دیگران را نیز از گناه دور بداریم، امر به معروف و نهی از منکر و هر کار خیری که می‌‌توانیم انجام دهیم و از بدی فاصله بگیریم.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها