سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارهای انتحاری صبح امروز - دوشنبه - در کابل پایتخت افغانستان را که به کشته و زخمی شدن ده ها تن از شهروندان این کشور از جمله چند خبرنگار منجر شد، به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۳۴
ایران حمله های انتحاری در کابل را محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با ابراز همدردی با خانواده قربانیان انفجارهای انتحاری صبح امروز (دوشنبه)، این جنایت ضد انسانی و حادثه مرگبار و تلخ را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت.

قاسمی با اشاره به اینکه چند روزی از حمله تروریستی اخیر در کابل نگذشته و درد و آلام ملت افغانستان هنوز از این گونه اقدامات مرگ افرین التیام نیافته است، تأکید کرد: ثبات منطقه از جمله افغانستان منوط به آن است که جامعه جهانی برای مبارزه جدی با معضل تروریسم تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بی تردید تروریسم هدایت شده توسط برخی کانون های مشخص که با هدف قراردادن شهروندان بیگناه به دنبال گسترش ارعاب و بی ثباتی در منطقه است از رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهد ماند.

صبح امروز -دوشنبه- یک موتور سوار مواد منفجره همراه خود را در حوزه نهم شهر کابل در منطقه «شش درک» در نزدیکی یک مرکز آموزشی منفجر کرد.

در حالی که نیروهای امدادی برای کمک به مصدومان این انفجار تجمع کرده و خبرنگاران مشعول اطلاع رسانی از ابعاد این جنایت بودند فرد انتحاری دوم خود را در پوشش خبرنگار به صف اصحاب رسانه میرساند و خود را منفجر می کند.

به گفته رسانه های محلی سه خبرنگار و سه تصویر بردار در انفجار دوم کشته شده اند.

همچنین از کابل گزارش شده است که همزمان با انفجارهای صبح امروز در شهر کابل مرکز افغانستان، در پی یک حمله‌ انتحاری دیگر در استان قندهار در جنوب این کشور 11 دانش آموز کشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها