رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تشریح جزئیات اجرای طرح جدید ترافیک در تهران از افزایش دو ساعته زمان اجرای طرح ترافیک تهران از 15 اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۲۰
افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت / اجرای ارشادی طرح جدید تا 31 اردیبهشت

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار امروز در نشست خبری در مورد اجرای طرح ترافیک جدید تهران اظهار کرد: بنابر اعلام مسئولان شهرداری طرح ترافیک جدید در تهران از 15 اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد و آنطور که به ما اطلاع دادند سهمیه سازمان‌ها توزیع شده و افرادی که اخذ دریافت مجوز دارند نیز در سایت ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح ترافیک جدید تهران محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تغییری نکرده است، گفت: اما زمان اجرای طرح ترافیک تغییر کرده و از 6:30 صبح آغاز شده و تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت، گفت: بنابراین ساعت اجرای طرح ترافیک دو ساعت افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در ساعت اجرای طرح زوج و فرد تغییری ایجاد نشده است.

وی درباره نحوه اجرای ارشادی طرح ترافیک نیز گفت: افرادی که تا 31 اردیبهشت ماه و حداکثر برای یکبار وارد محدوده طرح ترافیک شوند برایشان پیامکی صادر شده و از آنها خواسته می‌شود که تا 31 اردیبهشت با مراجعه به سایت اقدام به پرداخت عوارض کنند تا جریمه نشوند اما اگر چنین کاری را نکنند جریمه خواهند شد.

سردار مهماندار با بیان اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد در روز پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل اجرا نخواهد شد، گفت: البته لغو طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه فعلا موقتی است؛ چرا که آنطور که مدیران شهرداری به ما گفته‌اند مشکلات ترافیکی دراین روز وجود ندارد و ما نیز به طور آزمایشی این طرح را اجرا می‌کنیم. اما اگر با مشکلات ترافیکی روبرو شویم ممکن است اجرای طرح ترافیک دراین روزها نیز از سر گرفته شود که فعلا و از 15 اردیبهشت طرح ترافیک و زوج وفرد پنجشنبه‌ها اجرا نمی شود.

وی درباره افراد ساکن در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد گفت: ‌برای رفاه حال ساکنان چنانچه در سایت ثبت نام کرده و اعلام کرده باشند که ساکن این محدوده هستند می‌توانند صبح‌ها تا قبل از ساعت 8:30 از محدوده خارج شده و عصرها تا پس از ساعت 17 وارد این محدوده شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر مبلغ جریمه ورود به طرح ترافیک 20 هزار تومان است گفت: هم اکنون با توجه به اینکه زیرساخت‌ها آماده نیست جریمه ورود به این طرح روزانه همان 20 هزرا تومان است و علاوه بر آن افرادی که جریمه می شوند باید عوارض استفاده از طرح را نیز پرداخت کنند اما در آینده با تکمیل زیرساخت‌ها به ازای هر ساعت، متخلفان 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره نصب دوربین‌ها در خروجی‌های طرح زوج و فرد و طرح ترافیک گفت:‌ما یک سری دوربین در داخل محدوده طرح داریم و البته برخی از دوربین‌ها در خروجی ها کافی نبود که تعدادی از سوی شهرداری تأمین شده و در حال تست و آزمایش است.

سردار مهماندار درباره شرط ورود به طرح محدود ترافیک و زوج و فرد نیز اظهار کرد: شرط این است که شهروندان حداکثر شارژ یک روز کامل یعنی 36هزار تومان برای شهروندان عادی را در حسابشان داشته باشند و افراد دارای سهمیه نیز باید حداقل یک میلیون تومان در حسابشان موجودی باشد.

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به دریافت عوارض و نظایر آن مربوط به شهرداری است و ربطی به پلیس ندارد، گفت:‌ از نظر پلیس طرح ترافیک تغییر چندانی با طرح‌های دیگر ندارد و تغییر آن در عوارض و غیره است.

سردار مهماندار در پاسخ به سوالی در باره معاینه فنی نیز تصریح کرد: تمامی خودروهای سال 92 و 2014 وقبل از آن نیازمند دریافت معاینه فنی هستند. بنابراین اگر فاقد معاینه فنی باشند از سوی دوربین‌های محدوده زوج و فرد و دیگر دوربین‌ها به ازای هر روز 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران در مورد زمان مجاز معاینه فنی خودروها و اینکه ماه‌ تولید خودرو نیز لحاظ می‌شود؟ گفت:‌ تنها سال لحاظ می شود. بنابراین چه خودرویی که در فروردین 92 شماره گذاری شده و چه در پایان اسفند 92 شماره گذاری شده باشد، جز خودروهای سال 92 حساب شده و باید معاینه فنی دریافت کند.

وی درباره موتورسیکلت‌های برقی که گفته می شود رانندگی با آن نیازمند گواهینامه نیست، اظهار کرد:‌ طبق قانون هرگونه وسیله نیازمند گواهینامه است و فقط دوچرخه‌ها نیازی ندارند.

سردار مهماندار در پاسخ به سوال دیگری که آیا طرح فعلی نقص دارد؟ گفت:‌این طرح به طور قطع نقص‌هایی دارد اما باید نواقص آن بررسی و رفع شود و شهروندان بدانند اگر نقص منجر به نقض حقوق شهروندی شود حتما جلوی آن خواهیم ایستاد و اجازه نقض حقوق شهروندان را نخواهیم داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه استاندارد موتورسیکلت‌ها باید ارتقاء پیدا کند گفت: متأسفانه به شکل بی‌حسابی موتور سیکلت تولید شده و درحال حاضر بدون حساب موتور سیکلت‌های شهرستان بیش از 3میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کند و از سوی دیگر شیوه ساخت و طراحی موتور سیکلت‌ها نیز نباید به گونه‌ای باشد که امکان پرش از جدول برایشان فراهم شود.در حالی که ما در کشورهای پیشرفته شاهد این هستیم که طراحی موتورهای سیکلت اینگونه نیست.

سردار مهماندار در خاتمه از طراحی طرحی برای ارائه به شورای ترافیک تهران خبر داد و گفت: در این طرح نسبت به ساماندهی موتور سیکلت‌ها اقدام خواهد شد اما در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها