مرکز آمار ایران متوسط قیمت اقلام خوراکی برای فروردین ۹۷ در مناطق شهری را اعلام کرد که بر این اساس برنج خارجی درجه یک در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته ۳۷.۹درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۷۵
نوسان قیمت خوراکی‌ها در فروردین / برنج خارجی، یکساله ۳۸درصد گران شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج به دست آمده در فروردین ماه ١٣٩٧، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «گوجه فرنگی» با ١٤,٠ درصد افزایش، «پرتقال محصول داخل» با ٨,٠ درصد افزایش و «مرغ ماشینی» با ٧.٢ درصد افزایش بوده است.

بیشترین کاهش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته مربوط به اقلام «پیاز» با ١١,٩ درصد کاهش و «تخم مرغ ماشینی» با ٩,٨ درصد کاهش است.

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (فروردین ١٣٩٦) مربوط به «برنج خارجی درجه یک» با ۳۷.۹ درصد افزایش و پس از آن «تخم مرغ ماشینی» با ٢٧.٧ درصد افزایش و «پیاز» با ٢٤.٥ درصد افزایش می باشد.

بیشترین کاهش قیمت نسبت به فروردین ١٣٩٦مربوط به «گوجه فرنگی» با ٤١,٦ درصد کاهش (علی رغم داشتن بیشترین افزایش قیمت نسبت ماه قبل) و پس آن «پرتقال محصول داخل» با ٣١,٢ درصد کاهش (علی رغم داشتن رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت نسبت ماه قبل) و «سیب درختی زرد» با ٣٠,٠ درصد کاهش می باشد.

جزئیات متوسط قیمت اقلام خوراکی در مناطق شهری از اینجا قابل مشاهده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها