گفتگوی جام جم آنلاین با مدیرعامل بیمه سلامت؛

بدهی 370 میلیاردی" آموزش و پرورش" برای حق بیمه "معلمان"

مدیرعامل بیمه سلامت اعلام کرد: آموزش و پرورش 370 میلیارد تومان در خصوص بیمه معلمین به بیمه بدهکار است و با وجود نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های متعدد، اما اقدامی به منظور پرداخت این بدهی‌ها انجام نمی شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۳۸
بدهی 370 میلیاردی" آموزش و پرورش" برای حق بیمه "معلمان"

طاهر موهبتی در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: بیمه سلامت در خصوص بیمه معلمین و فرهنگیان گلایه بزرگی از آموزش و پرورش دارد. اگر 7 درصد حق بیمه کارمند دولت است 3 درصد آن را دولت و 2 درصد آن را بیمه شده و مابقی را دستگاه اجرایی پرداخت می کند اما در خصوص معلمان وزارت آموزش و پرورش سهم خودش و بیمه شده را نمی پردازد و مبلغ قابل توجهی این سازمان به بیمه سلامت بدهکار است.

وی ادامه داد: بیمه هیچ تمایلی به عدم ارائه خدمات به معلمین ندارد اما از لحاظ قانونی اگر حق بیمه پرداخت نشود بایستی خدمات متوقف شده و یا در ارائه خدمت به آنها تاثیر می گذارد ضمن اینکه مجبوریم این کمبود حق بیمه را از سایر کارمندان دولت برداشت کنیم و این خلاف مقررات است.

موهبتی اعلام کرد: 370 میلیارد تومان آموزش و پرورش کشور در خصوص بیمه معلمان به بیمه بدهکار است و با وجود نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های متعدد، اما آموزش و پرورش اقدامی به منظور پرداخت این بدهی‌ها انجام نمی دهد.

مدیرعامل بیمه سلامت افزود: این نحوه برخورد با فرهیختگان کشور مناسب نیست، بیمه سلامت باید خدمات خود را کم می کرد اما به دلیل ارتباط این موضوع با معلمان کشور چرا که آنان نقش مقدسی در پرورش و نبوغ افراد دارند، تا به امروز نتوانستیم خدمات آنان را متوقف سازیم ناگفته نماند، در شرایطی که سازمان با محدودیت منابع روبروست و از پول کارکنان دیگر برای جبران این عدم پرداخت استفاده می کند، از لحاظ حقوقی و شرعی نیز دارای اشکال است لذا از متولیان این امر تقاضا داریم در خصوص پردخت حق بیمه معلمان توجه بیشتری داشته باشند.

به گفته وی، بی توجهی به مهم ترین طبقه اجتماعی کشور به تمامی مردم صدمه وارد می کند، جای تاسف دارد که چرا مسئولین در خصوص سلامت معلمان انقدر بی توجه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها