تهران- ایرنا- مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اعلام تداوم روند بارش ها در بیشتر مناطق کشور، از خنک شدن حدود هشت تا 10 درجه ای دمای استان های شمال شرق طی امروز دوشنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۲۸
هوای شمال شرق خنک می شود / تداوم روند بارش ها در بیشتر مناطق کشور

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت در گفتگو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: دیروز و دیشب در بسیاری از مناطق کشور بارش های خوبی به شکل باران و تگرگ، همراه با رعدوبرق و وزش باد داشتیم به گونه ای که در ایستگاه فرودگاه امام در تهران 6.2 میلیمتر بارش، شمیرانات 9، دانشگاه ژئوفیزیک هفت، لواسان 7.5، فیروزکوه 7.3، آبعلی 8 ، مهرآباد و در چیتگر 2 میلیمتر بارش داشتیم. همچنین استان های قم، کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام نیز بارش داشتند.

وی افزود: امروز نیز این سامانه بارشی در کشور مستقر و همچنان فعال است؛ به گونه ای که در نیمه شمالی، بخش هایی از شمال غرب و بخش های شمالی بارش باران همراه با رعدوبرق و گاهی وزش باد موقت را پیش بینی کردیم.

حقیقت گفت: شدت بارش ها امروز در استان های همدان، مرکزی، شمال لرستان، نیمه شمالی اصفهان، دامنه های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی در خصوص کاهش دما در شمال شرق کشور نیز توضیح داد: در استان هایی مانند استان های گلستان، خراسان های شمالی و رضوی، قسمت هایی از سمنان و بخش هایی از دامنه البرز این سامانه علاوه بر کاهش هشت تا 10 درجه ای دما می تواند بارش باران را نیز به دنبال داشته باشد.

حقیقت گفت: فردا بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در بخش هایی از مرکز، غرب، دامنه های جنوبی البرز، تهران و به تدریج قسمت هایی از شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت آب و هوایی کشور در روز چهارشنبه نیز اظهار کرد: روز چهارشنبه هفته جاری پدیده خاصی در کشور نداریم و تنها در بخش هایی از غرب، شمال غرب و دامنه های البرز احتمال بارش های پراکنده وجود دارد.

حقیقت گفت: از روز پنجشنبه سامانه جدیدی وارد کشور می شود؛ به گونه ای که در مناطق غربی و جنوب غرب بارش هایی با شکل رگبار همراه با وزش باد خواهیم داشت.

گرمترین و خنک ترین مناطق کشور/ وضعیت هوای پایتخت

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی، گرمترین منطقه کشور را راسک با 44 درجه و بعد از آن نیک شهر و زابل با 43 درجه بالای صفر در روز گذشته اعلام کرد و گفت: خنک ترین استان کشور امروز اردبیل با 5 درجه بالای صفر بود.

حقیقت در مورد وضعیت هوای تهران نیز اظهار کرد: بیشینه دما دیروز تهران به 25 درجه بالای صفر رسید و امروز صبح کمینه دمای آن 9 درجه شد.

وی با بیان اینکه امروز در برخی ساعات در پایتخت رگبار باران خواهیم داشت، افزود: امروز بیشینه دمای تهران به 18 می رسد و آسمان ابری خواهد بود، از بعد از ظهر فردا ابرها کاهش می یابد و بیشینه دما به 17 می رسد. همچنین فردا صبح احتمال بارانی شدن تهران زیاد است.

حقیقت گفت: در روز چهارشنبه در پایتخت پدیده خاصی نداریم، تنها گاهی وزش باد خواهیم داشت و بیشینه دما به 19 خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها