اختصاصی جام جم آنلاین / آلیاژ تغییرناپذیر خلیج فارس در کوره زمان

از درایا پارسا و سینوس پرسیکوس تا پرشین گلف و البحر الفارسی

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: درطول تاریخ، خلیج فارس بخشی از خاک ایران محسوب می شده و حاکمیت آن در دست ایرانی‌ها بوده، و به پشتوانه تمام منابع تاریخی موجود این پهنه آبی با عناوینی نظیر خلیج فارس، خلیج عجم، دریای فارس و یا بحر فارس شناخته شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۵۸
برخی کشورهای عربی به پشت گرمی آمریکا به جعل تاریخی نام خلیج فارس پرداختند

به گزارش جام جم آنلاین ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد با اشاره به اینکه برخی کشورهای عربی به پشت گرمی آمریکا به جعل تاریخی نام خلیج فارس پرداختند افزود:دشمنی با ایران تنها ریشه در جعل تاریخ ندارد بلکه آمریکا با کمک برخی همراهان منطقه ای قصد دارد جمهوری اسلامی ایران را در عرصه اقتصادی، نظامی، علمی، امنیتی ،سیاسی و بانکی تحت فشار قرار دهد.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه معمولا تحریف تاریخی ازطریق تبلیغات و با کمک رسانه های تاثیرگذار در مباحث سیاسی و اجتماعی اتفاق می افتد گفت: چندین دهه است که اعراب ،کوشش‌ها و برنامه‌ریزی هایی را برای تغییر نام تاریخی خلیج فارس بدون در نظر گرفتن تاریخ و پیشینه های موجود دنبال می کنند.

نماینده آباده افزود: نام خلیج فارس درتاریخ بسیار کهن و اسناد تاریخی، موجود است و از چندین هزار سال قبل در جنگ های مختلف، نام خلیج فارس بکار برده شده و ثبت در تاریخ شده است بنابراین باید گفت برخی کشورهای عربی با حمایت آمریکا به دنبال این هستند که پیشینه تاریخی ایران را مصادره به مطلوب کنند.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی افزود:اسناد بسیار دقیق تاریخی ،غیر قابل خدشه ،متقن، مستند و مستدل در خصوص نام خلیج فارس وجود دارد که هیچ کشوری نمی تواند به آن خدشه وارد کند و قطعا چنین رفتارهایی نشان از تاریخ سازی برای برخی از کشور دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها