خطیب نماز جمعه تهران گفت: به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا فاقد تجربه سیاسی لازم است و از مشاوران مناسب هم بهره نگرفته است. اما لازم است که به سخن کوتاه اما پرمحتوای رئیس‌‌ جمهور فرانسه توجه کند، سخنی که نشانه تغییر نقشه راه برای تعامل با ایران است.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۲۷
سخن کوتاه اما پرمحتوای رئیس جمهور فرانسه خطاب به ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: انسان می تواند در سایه حیات عقلانی و فهم صحیح از اسلام و در سایه سلامت اعتقادی، اخلاقی و رفتاری راه را برای ورود به بهشت برین هموار کند.

وی گفت: ایمان و عمل صالح راه را برای عزت و اقتدار و سلامت فرد و خانواده هموار می کند اما از آیات نورانی قرآن کریم می توان استفاده کرد که ایمان و عمل صالح باید با یک گوهر گره بخورد و آن خلق اجماع است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: جامعه، مورد عنایت ویژه اسلام است و جامعه بدون پیروی از مبانی اصولی اسلام دوام نمی آورد.
وی با استناد به آیات قرآن گفت: صبر می تواند شخصیت ایمانی و اعتقادی و رفتار برآمده از اصول را در جامعه نهادینه کند.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: انسان باید در کنار اصول ثابت قدم باشد.
وی خطاب به مردم و جوانان گفت: آراستگی به عمل صالح و صبر فردی برای رشد و تکامل لازم و ضروری است اما کافی نیست و برای رسیدن به قدرت و خلق یک جامعه سالم و دستیابی به اقتصاد سالم و نهادینه شدن قانون در جامعه و حفظ روابط اجتماعی و ساختن جامعه، صبر جمعی لازم است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: باید در کنار هم صبر کنیم و کاستی های همدیگر را جبران کنیم.
وی گفت: برای برون رفت از تنگناهای اقتصادی، معضلات و مشکلات اجتماعی باید به اجماع برسیم.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: جایگاه ویژه مقام معظم رهبری که مبتنی بر آموزه های دینی است همواره کننده این وحدت است.
وی ادامه داد: اگر سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب به نقشه راه قوای سه گانه تبدیل شود خلق اجماع می کند و راه برای حرکت هماهنگ هموار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت:​ دولت و ملت در کنار هم باشید، با هم حرکت کنید و دولت با توجه به ظرفیت هایی که دارد باید در خلق این اجماع کمک کند.
وی افزود: قوه مجریه می تواند برای این اجماع و انسجام و وحدت ملی و برای رسیدن به اهداف والای نظام راه را هموار کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا فاقد تجربه سیاسی لازم است و از مشاوران مناسب هم بهره نگرفته است. اما لازم است که به این سخن کوتاه اما پرمحتوای رئیس‌‌ جمهور فرانسه توجه کند.

وی در همین رابطه ادامه داد: قبل از اینکه رئیس‌جمهور فرانسه چنین حرفی بزند نظر بنده بر این بود که ترامپ مشاورانی انتخاب کند تا گزارشی از 4 دهه مقاومت ایران در برابر سلطه‌گران به او ارائه شود تا از مقاومت ملت ایران مطلع شود اما رئیس‌جمهور فرانسه در سخنان خود توصیه کرد که ترامپ مانند گذشتگان خود در آمریکا در برابر آمریکا قرار نگیرد و دچار خطا نشود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: سخنان رئیس‌جمهور فرانسه خطاب به ترامپ این پیام را می‌دهد که ما 4 دهه در برابر ایران با قوت ایستادیم و از هر ظرفیت و توانی اعم از ظرفیت نظامی، قدرت‌های منطقه‌ای، تأمین مالی کشورهای مختلف، سلاح‌های شیمیایی، تحریم‌های فلج‌کننده و فشارهای سیاسی استفاده کردیم، اما هر قدم ما به خلق قدرتی دیگر برای ایران منتج شد.

امام جمعه موقت تهران همچنین یادآور شد: اینکه رئیس‌جمهور فرانسه نقشه راه خود را در برابر ایران تغییر داد به دلیل اقتدار و فهم ملت ایران بود و در واقع به ترامپ گفت شما این اشتباه را تکرار نکنید و امروز رفتار شما موجب شد ملت ایران و چهره‌های فرهیخته و مسئولان این کشور به اتفاق‌نظر به این اجماع برسند که باید شرکای خود را از کشورهای قابل اعتماد انتخاب کنند و در هیچ عرصه‌ای نباید به کشورهای سلطه‌گر به ویژه آمریکا کمترین اعتماد را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها