عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین

مجلس تلاش می‌کند مصوبات به نفع جوانان باشد

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در گفت و گو با جام جم آنلاین:

در 6 سال آینده بحران کمبود مدیر خواهیم داشت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برآورد بنده در 5 الی 6 سال آینده با بحران مدیر مواجه خواهیم شد. در حال حاضر برای مدیریت بیشتر ادارات در حوزه کمیسیون انرژی، نیرویی برای جایگزین کردن نداریم چراکه مدیر یا رئیس اداره نمی تواند نیروی قراردادی، حجمی یا پیمانکاری باشد بلکه باید نیرویی با استخدام رسمی یا پیمانی باشد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۲۵
در 6 سال آینده بحران کمبود مدیر خواهیم داشت

سکینه الماسی در گفت و گو با جام جم آنلاین، با اشاره به روز جوان و تمهیدات در نظر گرفته شده برای جوانان کشور گفت: برنامه ششم توسعه در راستای بحث وام ازدواج، مسکن، اشتغال و دیگر مشکلات جوانان در حد توان همچون دیگر برنامه ها، با توجه با لایحه دولت به مواردی در اینباره پرداخته شده است.
عضو فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال 97 در ارتباط با افزایش وام ازدواج و مسکن جوانان، همچنین در خصوص بحث اولویت وام های خود اشتغالی بویژه برای زنان مطرح بوده است.
الماسی با اشاره به شکل گیری فراکسیون جوانان در مجلس اضافه کرد: افراد زیر 40 سال در مجلس شورای اسلامی اعضای تشکلیل دهنده این فراکسیون هستند که اخیرا نیز نشستی در ارتباط با فعالیت ها در این زمینه برگزار شد.
وی اظهارداشت: در بودجه سال 97 پاداش پایان خدمت کارمندان دولت مصوب شد و پس از آن با شرایط پیش آمده تعداد زیادی از مدیران ارشد در برخی وزارتخانه ها بازنشسته شدند.
نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم با اشاره به طرح تنظیم شده در موارد حوزه جوانان ادامه داد: در ارتباط با موارد مختلف حوزه جوانان طرحی تنظیم شده که عمده آن بحث اشتغال جوانان است.
الماسی درباره به پرداخت وام 15 میلیون تومانی جوانان اظهارداشت: از تاریخ اول فروردین سال 97 این طرح اجرایی شده است اما با توجه به تامین اعتبار بانک ها، طبق روال سال های گذشته از خرداد به بعد اقدام به پرداخت وام می کنند.
وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای حفظ امنیت شغلی جوانان افزود: عدم به کارگیری بازنشستگان در ارگان های دولتی در سمت های مختلف، در جهت حفظ امنیت شغلی جوانان صورت گرفته است؛ با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد، چند سالی است که استخدام متوقف شده است و طبق برآورد بنده در 5 الی 6 سال آینده با بحران مدیر مواجه خواهیم شد.
عضو فراکسیون جوانان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر برای بیشتر ادارات در حوزه کمیسیون انرژی، نیرویی برای جایگزین شدن مدیران نداریم و به ناچار از شهرستان یا استان های همجوار این کار صورت می گیرد چراکه مدیر یا رئیس اداره نمی تواند نیروی قراردادی، حجمی یا پیمانکاری باشد بلکه باید نیرویی با استخدام رسمی یا پیمانی باشد.
الماسی افزود: با توجه به این شرایط نیرویی نداریم، در گذشته به ازای هر 3 نیروی بازنشسته یک نیرو جذب می‌شد که پس از مدتی به جذب یک نیرو در ازای بازنشستگی 5 نفر افزایش پیدا کرد و در حال حاضر این عمل نیز صورت نمی گیرد زیراکه سیاست های دولت در راستای کوچک سازی است. بدین صورت در سال های آینده با بحران مدیر مواجه خواهیم بود و افرادی هم که داریم با توجه به حقوق و مزایا به ارگان های دولتی وارد نمی شوند.


نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها