مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

روز آینده شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بخش‌هایی از لرستان دیده می‌شود؛ روز جمعه سامانه بارشی اغلب مناطق نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد که موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۱۱
وزش باد شدید در تهران / فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور و سیلابی شدن رودخانه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز آینده با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب به کشور در برخی مناطق جنوب غرب، غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب کرمان افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بخش‌هایی از لرستان است، همچنین در ساعات بعدازظهر در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه سامانه بارشی با تشدید فعالیت، اغلب مناطق نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد که موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

شدت بارش‌ها روز جمعه به صورت رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق تگرگ خواهد بود که در استان‌های جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، زنجان، خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و بخش‌هایی از اصفهان خواهد بود.

در مناطق فوق آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رود‌خانه‌ها پیش‌بینی می‌شود، از این رو توصیه می‌شود، تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

طی امروز و فردا، مرکز و شرق خلیج فارس موّاج است، روز جمعه وقوع پدیده گرد و خاک در استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا کمی ابری، اواخر وقت افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه نیز آسمان تهران نیمه ابری با وزش باد شدید خواهد بود.

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 26 و 16 درجه است.

روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مناطق استان و اردبیل با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 31 فروردین‌ماه سال جاری 113.1 میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 186.3 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 39.3 درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 194.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 41.7 درصد کمتر از میزان بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی‌ام سال زراعی متعلق به منطقه آبدانان در استان ایلام به میزان 43.6 میلی‌متر بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها