گفت و گو با موتورسواری که برای تبلیغ خلیج فارس دور دنیا می چرخد

دور دنیا به نام و کام خلیج فارس/ دوچرخه سواری در خلیج فارس برای خلیج فارس!

مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج‌فارس به تشریح برنامه‌های در دست اقدام روز ملی خلیج‌فارس پرداخت و گفت هدف این جشنواره تثبیت هر چه بیشتر نام خلیج‌فارس در دنیا توسط ابزار فرهنگ و هنر است.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۴۳
تثبیت نام خلیج فارس با ابزار فرهنگی هنری/ رئوس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس از زبان دبیر این جشنواره

فرخنده جلالی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه این هشتمین سال متوالی است که این جشنواره آغاز به کارکرده، افزود: این جشنواره برنامه‌های متعددی را برای 10 روز منتهی به روز ملی خلیج‌فارس در دست اقدام دارد که نخستین برنامه آن‌هم اولین تور عکاسی از خزر تا خلیج‌فارس بوده که از اول اردیبهشت شروع‌ بکار کرد .

وی با بیان اینکه تور مذکور با همکاری انجمن عکاسان چند استان کشور در حال برگزاری است، تصریح کرد: 14 نفر از هنرمندان استان بوشهر، خوزستان ، هرمزگان، گلستان، مازندران و گیلان کار عکاسی را از خزر و استان گلستان آغاز کرده و سپس از سمت استان مازندران و گیلان سفرکرده و در آستانه روز ملی خلیج‌فارس میهمان هرمزگان خواهند بود.

وی در همین راستا یادآور شد: 30 اثر از جشنواره تایپوگرافی بین‌المللی هنرمندان جهانی نظیر یونان -آمریکا به ما واصل‌شده است و که این آثار از تهران هم‌زمان با آثار هنرمندان از خزر تا خلیج‌فارس در نمایشگاه بندرعباس در 10 اردیبهشت شروع بکار می‌کند. بعلاوه اینکه جشنواره مد و لباس خلیج‌فارس به میزبانی استان بوشهر برای سومین سال متوالی فعالیت خود را کلید زده و بعد از روز ملی خلیج‌فارس نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

جلالی در رابطه با سایر برنامه‌های در دست تدارک جشنواره خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: یک نشست علمی با حضور اساتید ملی و بین‌المللی که در حوزه خلیج‌فارس قلم‌زده‌اند به همراه برگزیدگان جشنواره کتاب سال خلیج‌فارس در روز 9 اردیبهشت به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شود. افزون بر این، فستیوال موسیقی مرزداران خلیج‌فارس از 8 تا 10 اردیبهشت سال جاری هنرمندانی از استان‌های بوشهر- خوزستان- سیستان و بلوچستان- کرمان و استان مازندران و آذربایجان شرقی به ارائه برنامه و آثار خود می‌پردازند.

دبیر جشنواره روز ملی خلیج‌فارس در تشریح برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس به میزبانی بندرعباس ادامه داد: سید عباس صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان اختتامیه جشنواره خواهند بود که دوستانی از دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ ایشان را در این سفر همراهی می‌کنند. البته میزبان میهمانان خارجی هم خواهیم بود که هنوز برنامه حضور آن‌ها قطعی نشده است تا اعلام کنیم.

وی ضمن تقدیر از جامعه ورزشی که نگاه ویژه‌ای به‌روز ملی خلیج‌فارس دارند، ابراز داشت: یکی از ورزشکاران موتورسوار ما به مناسبت این روز یک سفر بین‌قاره‌ای از مبدأ بندرعباس را شروع خواهد کرد و یک ورزشکار پاروزن خرمشهری با قایق حرکتی را آغاز کرده و در روز ملی به تنگه هرمز می ر سد.

مقام مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس را تثبیت هر چه بیشتر این نام در دنیا دانست و افزود: بنا داریم با حرکت‌های فرهنگی و هنری خود در این راستا گام برداریم. مضاف به اینکه همه دنیا می‌دانند و ما هم اشراف کامل داریم به این موضوع که ابزار هنر مهم‌ترین و بلیغ‌ترین تبلیغ و اطلاع‌رسانی به جهان است لذا تلاش داریم با اقدامات اینچنینی به اهداف عالیه خود نائل آییم. کما اینکه حرکات گسترده‌ای که به بخشی از آن اشاره شد نشان می‌دهد که ما ان‌شاالله به‌زودی به تمام اهداف خود در معرفی و تثبیت هر چه بیشتر نام خلیج‌فارس خواهیم رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها