در توئیتی درباره برجام

ظریف: یا همین توافق یا هیچ

وزیر خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود نوشت: رئیس‌جمهور فرانسه درست می‌گوید هیچ طرح جایگزینی برای برجام وجود ندارد؛ یا همین توافق یا هیچ.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۳۳
ظریف: یا همین توافق یا هیچ

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حساب توئیتری خود نوشت، رئیس‌جمهور فرانسه درست می‌گوید هیچ طرح جایگزینی برای برجام وجود ندارد. یا همه آن باشد یا هیچ..

وی در ادامه توئیت خود افزود: رهبران اروپایی باید دونالد ترامپ را تشویق کنند که نه تنها در توافق هسته‌ای باقی بماند بلکه اجرای سهم خود از توافق را با حسن نیت آغاز کند.

رئیس جمهور فرانسه که امروز دوشنبه به واشنگتن سفر می‌کند در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز»، گفته بود، هیچ «طرح دومی» برای برجام وجود ندارد و معتقد است تا زمانی که راهکار جایگزین بهتری وجود نداشته باشد، ایالات متحده باید به این توافق پایبند بماند.

مجری فاکس‌نیوز از ماکرون پرسید که «آیا برجام برای روابط ما با ایران توافق کامل و ایده‌آلی است؟» رئیس‌جمهور فرانسه صراحتاً پاسخ داد «نه» و در ادامه گفت: «البته من گزینه‌ (جایگزین برای برجام) نمی‌بینم و هیچ طرح جایگزینی در مسئله هسته‌ای علیه ایران ندارم.»

دونالد ترامپ که روز 12 ماه مه (22 اردیبهشت) باید مجددا تعلیق تحریمهای ایران را تمدید کند با فراکنیهای بسیار تهدید کرده است که احتمالا تعلیق تحریمها را تمدید نخواهد کرد.

وزرای خارجه چین و روسیه نیز روز دوشنبه بر لزوم حفظ برجام تاکید کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری با«ونگ یی» همتای چینی خود در پکن گفت طرفین توافق کردند با هر تلاشی برای بازنگری در توافق هسته‌ای ایران، مقابله کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها