نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرح تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای وارداتی و ساماندهی بازار خودرو موافقت کردند.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۸۱
یک فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شد

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با طرح دو فوریتی تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو با 142 رأی موافق، 76 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 251 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

در ادامه یک فوریت طرح مذکور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 162 رأی موافق، 68 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 251 نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.

براساس این گزارش در ماده واحده طرح فوق آمده است: به منظور ساماندهی واردات خودرو و تعیین حقوق ورودی موثر با هدف دستیابی به افزایش رقابت پذیری و کیفیت خودروهای تولید داخل، افزایش استاندارهای ایمنی و زیست محیطی، کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت و مدیریت بر واردات و بازار خودرو، دولت مکلف است حقوق ورودی خودروهای سواری را براساس حجم موتور، میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی به صورت پلکانی و هدفمند تا سقف حقوق ورودی 55 درصد ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون تعیین کند.

پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس در خصوص طرح دو فوریتی تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو گفت: طرح مذکور را 217 نماینده مجلس امضا کرده اند و ضرورت دارد بازار خودرو کشور ساماندهی مناسبی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم افزود: اگر سیستم خودروهای داخلی اصلاح شود این کار در جهت حمایت از کالای ایرانی است، اگر خودروهای داخلی را با خودروهای کشور ترکیه مقایسه کنیم متوجه می شویم حدود 10 برابر ترکیه خودروهای کشور مصرف سوخت دارند که باید این موضوع اصلاح شود.

هیچ نظارتی بر قیمت گذاری خودرو نیست

پارسایی افزود: علیرغم تعهدات خودروسازان برای اصلاح سیستم های خودرو داخلی در این زمینه اقدامی نشده است. حمایت های بیش از حد و انحصارگونه نه تنها حمایت از کالای داخلی نیست بلکه کالای داخلی را زمین گیر و به دشمن ملت تبدیل کرده اند. خودروسازی که در طول 10 سال بالغ بر 250 هزار نفر از هموطنان را به کام مرگ فرستاده و 2 برابر این موضوع معلول داریم به نوعی بیشتر از یک جنگ به کشور خسارات معنوی و مادی وارد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: هیچ نظارتی بر قیمت گذاری خودرو نیست، اگر حمایت هایی که از صنعت خودرو انجام می شد از صنعتی مانند فرش انجام می شد مطمئنا جایگزین خوبی برای موضوع اشتغالزایی محسوب می شد. کشور کره 2 سال بعد از ما شروع به خودروسازی کرد اما در حال حاضر در بازار جهانی نقش دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها