عضو گروه امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد شدید از عدم رسیدگی مسئولان به شرایط جانبازان کشورمان با ذکر مصادیقی از نحوه خدمات به ایثارگران سایر کشورها، وضعیت فعلی این عزیزان موجب خجالت مسئولان ذی‌ربط داست.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸۸
وضعیت جانبازان جای خجالت دارد/ جانباز مشکل درمان و تامین مسکن دارد، مسئولان به دنبال نمد برای کلاه!
ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با اشاره به‌روز جانباز و تبریک این روز اظهار کرد: با توجه به اینکه بنده در مجلس سوم و چهارم هم نماینده بودم و در آن مقطع با پایان جنگ مجلس مشغول تدوین قانون در خصوص جانبازان بود، مطالعاتی در این حوزه داشتم که نشان می‌داد کشوهایی نظیر شوروی سابق- چین – انگلیس – آلمان فرانسه و به‌طورکلی طرف‌هایی که در دو جنگ دوم جهانی درگیر بودند متوجه شدم دولتمردان این کشورها برای نیروهایی که در دفاع از کشورشان جان‌فشانی کردند از ارزش بالایی نزد آن‌ها برخوردار هستند.
وی افزود: اما با گذشت سال‌ها از جنگ جهانی همچنان مشاهده می‌شود خدماتی ویژه به خانواده‌های این جانبازان ارائه می‌شود. اگر مصداقی به موضوع بپردازیم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که عرض کنم بنده وقتی به‌عنوان یک جانباز به آلمان اعزام شدم آن‌ها هرگونه امکاناتی که برای آسیب دیدگان سربازان خود ارائه می‌کردند به من هم ارائه کرده و در گام اول یک کارت طرح ترافیک برای سهولت کار به من تحویل دادند.

حسن بیگی در این رابطه تصریح کرد: ده سال پیش هم دوباره به خاطر اثرات ناشی از جنگ دچار مشکلاتی شدم این بار به انگلیس اعزام شدم. در اولین اقدام آن‌ها کارتی به بنده ارائه کردند تا با خودرویی که در اختیار قراردادند آزادانه به هر نقطه از شهر تردد کنم. در نوبت‌دهی برای بستری شدن نوبت من را اول انداختند و... اما وقتی به کشور خودم برمی‌گردم واقعاً خجالت می‌کشم همه‌ساله در برنامه‌های پنجم و ششم و در بودجه سالیانه و نیز بودجه‌نویسی پیشنهاد‌ها مختلفی ارائه می‌شود ولیکن همه به دنبال آن هستند که از این(راه) نمد کلاهی برای خودشان درست کنند و بگویند ما حامی جانبازان هستیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه همه آنچه در خصوص حمایت از جانبازان از تریبون‌های مختلف همچون مجلس- دولت- شورای نگهبان و صداوسیما اعلام می‌شود عایده ای برای جانباز ندارد،ابراز داشت: بنده شاهد هستم که این عزیزان در فقر و شرایط سخت زندگی می کنند. بویژه در بخش بهداشت و درمان – در حوزه مسکن و معیشت جانبازان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و ما همچنان شاهد شعار دادن از سوی نهادهای ذیربط هستیم.

حسن بیگی در ادامه به تشریح عینی مشکلات جانبازان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: وقتی عملکرد بنیاد شهید را در بحث حمایت از جانبزان ملاحظه می کنیم متاسفانه 1صدم نیازهای جمعیت ایثار گر بدون اغراق توسط دولت پرداخت نمی شود از طرفی خدماتی هم که در این باره به جامعه هدف ارایه می شود بسیار محدود است. در قانون گذاری هم ما با خلط مبحث روبه روبه هستیم به این معنی که یک مقطعی آمار جانبازان ما محدود بوده و یکسری امتیازات داده شده که شاید در آن زمان مطلوب بوده است. اما با بالارفتن سن جانبازان بویژه شیمیایی و افزوده شدن آمار آنها طبیعتا نیازمندیشان به داور و درمان ون نگهداری بیشتر خواهد شد و حمایت های ناچیزی که در قبل بوده الان بین جانبازان بیشتری تقسیم می شود.‌ ‌‌
این جانباز 50 درصد دوران دفاع مقدس خاطر نشان ساخت: مردم مسلمان و از جمله بنده حقیر هر زمان لازم باشد به اذن رهبری برای مقابله با دشمن بدون چشم داشت سینه سپر می کنیم. اما دولت و مجلس و سایر دستگاه ها موظف هستند در برابر ایثارگران پاسخگو باشند. در حال حاظر ما واقعا در برابر جانبازان و خانواده آنها خجالت زده هستیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها