در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

قرار نیست سپاه همیشه اسلحه بدست باشد

رییس کمیته دفاعی مجلس در گفت‌وگو جام جم آنلاین:

سپاه در زمره برترین نیروهای نظامی جهان است

رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمادگی رزمی پاسداران، سپاه را در زمره نیروهای برتر نظامی جهان قرار داده، گفت: در کنار سایر عملیات های دوران دفاع مقدس 2 عملیات بطور ویژه سپاه پاسداران را زبانزد دنیا کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۸۵
سپاه در زمره برترین نیروهای نظامی جهان است

سردار ولی الله نانواکناری در گفت وگو با جام جم آنلاین پیرامون روز پاسدار با اشاره به وقوع حوادث غیر مترقبه و نقش پاسداران انقلاب اسلامی و آمادگی آنها در بحث امداد و نجات آسیب دیدگان گفت: در زلزله اخیر کرمانشاه سپاه پاسداران در کنار برادران ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطره بسیار شیرینی را در ذهن مردم آسیب دیده و غیور کرمانشاه خلق نموده و با خدمت رسانی مثال زدنی نزد جامعه و مردم ماندگارتر از گذشته شدند.

وی افزود: ماموریت های یک پاسدار مشخصا به حوزه نظامی گری خلاصه نمی شود و رسالت او در گام اول حفظ و صیانت از آرمان های امام و انقلاب و منافع مردم در داخل و خارج از کشور است. فراموش نکنیم عده کثیری از پاسداران ما در دهه شصت بارها هدف ترور نیروهای ضد انقلاب قرار گرفتند و خالصانه در راه حفاظت از توده مردم و شخصیت های سیاسی جان خود را فدا کردند اما هیچگاه از دیگر اهداف خود همچون امور فرهنگی و جهادی و سازندگی کشورمان غافل نشدند. البته امروز هم قدرت بازدارندگی و مستشاری سپاه پاسداران در برابر تروریسم و داعش بر عهدی پوشیده نیست.

این نماینده مجلس بعنوان کارشناس ارشد حوزه دفاع مقدس تاکید کرد: امروز سپاه که بدنه اصلی آن را پاسداران دلیر تشکیل می دهند نقش محوری و بی بدیلی همچون عملیات والفجر 8 با یا فاطمه الزهرا ارتش عراق را با همکاری ارتشیان غیور در اروندرود بشدت غافلگیر کردند که این اقدام در دنیا بی نظیر و زبان زد است. بعلاوه بلافاصله پس از این عملیات ما شاهد هستیم برادران ما در عملیات کربلای 1 با رمز یا ابوالفضل العباس رخدادهای میدانی بسیار خوبی با حمله گسترده در منطقه مهران به عراق به نفع جبهه حق علیه باطل رقم زدند که باز هم در دنیا زبان تحلیل گران نظامی شد.

وی در خصوص آمادگی رزمی پاسداران انقلاب اسلامی در دوران پس از جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: امروز این آمادگی به گونه‌ای است توانسته سپاه را در زمره نیروهای نظامی برتر در جهان قرار دهد. اتفاقا دشمنی هایی که بیگانگان و دشمنان ما در این برهه حساس از منطقه به سپاه و مقوله پاسداری به نا حق روا می دارند بیانگر آن است که امروز این شجره طیبه انقلاب اسلامی در بالاترین سطح از آمادگی دفاعی و رزمی خود قرار دارد.

نانواکناری فلسفه پاسداری را رمز پویایی انقلاب و ماندگاری ارزش‌ها‌ی این گفتمان اسلامی دانست و گفت: پایداری در راه اهداف و حفظ دستاوردهای انقلاب از صفات بارز پاسداری است و پاسداران را بر آن اصل متعهد نموده تا در صیانت از رسالت خود، قدمی عقب نگذاشته و با اراده راسخ به ماموریت ها و وظایف محوله خود در راستای منافع مردم و نظام گام بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها