نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت و گو با جام جم آنلاین خبر داد:

تسهیلات مسکن ارزان قیمت به جانبازان و ایثارگران

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تبریک روز جانباز از پیگیری روند تسهیلات برای جانبازان کشور خبر داد و گفت: در منطقه ای که آشوب و درگیری بسیار زیاد است، عزت، افتخار و امنیت موجود و نیز ترس دشمنان از نزدیک شدن به کشور حاصل رشادت ها و خودگذشتگی ایثارگران است.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۶۱
تسهیلات مسکن ارزان قیمت به جانبازان و ایثارگران

زهرا ساعی در گفت وگو با اشاره به روز بزرگداشت مقام جانباز به جام جم آنلاین گفت: در سال 95 و در برنامه ششم توسعه برنامه های خوبی داشتیم و قانون جامعه کارگری تکمیل و نیز سعی در رفع نواقص آن شد. در چند بخش جلسات مکرر در مجلس با جامعه ایثارگران بخصوص جانبازان و خانواده آنها برگزار گردید، دو فراکسون تشکیل شد؛ فراکسیون ایثارگران و دیگری فراکسیون شاهد که هر دو به خوبی فعالیت می کنند و مهمترین کارشان برقراری تعامل با جامعه هدف است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور مشاور حوزه ایثارگران در کمیسیون فرهنگی افزود: مشاور فعال در این حوزه از جانبازان جنگ تحمیلی است و کمیته ایثارگران نیز در اختیارات ایشان قرار دارد که باعث ایجاد پل ارتباطی خوب و اثرگذاری با این جامعه باشد.

وی با بیان اینکه تعامل میان جامعه ایثارگران و کمیته آن بسیار اهمیت دارد ، تصریح کرد: افرادی که در دوران دفاع مقدس دچار آسیب های روحی، روانی و جسمی و فاقد مدارک و صورت سانحه هستند، با معرفی یگان های اعزام کننده و نهادهای متولی توسط کمیسیون بنیاد شهید و با نظر کمیسیون پزشکی، جانبازیشان مورد تایید و نیز تحت پوشش قرار می گیرند زیراکه درمان این افراد هزینه های زیادی دارد و در ماده بیست و شش سعی در تقویت این امر شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم ادامه داد: همچنین در ماده بیست و هفت و در بحث مقررات مالی دولت، موضوع تحصیل رایگان ایثارگران و نیز در نظر گرفتن درصدهایی برای فرزندان جانبازان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه تسهیلات مسکن به جانبازان گفت: بحث اولویت پرداخت وام به جانبازان بیش از70 درصد جهت ساخت یا خرید مسکن مطرح شد تا بتوانند مسکن ارزان قیمت تهیه کنند.

ساعی با اشاره به وضع نامناسب مالی در برخی خانواده های ایثارگران افزود: تلاش کردیم خانواده های ایثارگران بعد از فوت سرپرست جانباز بتوانند از حقوق و مزایا بهره مند شوند.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط بد اقتصادی و مشکلات مالی دولت، در برخی مواقع فراهم آوردن این امکانات به طور کامل انجام نمی شود؛ اما تلاش می کنیم با توجه به ظرفیت های مادی و معنوی کشور، گوشه ای از زحمات جانبازان را جبران کنیم زیرا که زندگی خود را برای امنیت و آسایش کشور تقدیم کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: در منطقه ای که آشوب و درگیری بسیار زیاد است، عزت، افتخار و امنیت موجود و نیز ترس دشمنان از نزدیک شدن به کشور حاصل رشادت ها و خودگذشتگی ایثارگران است اما کارهای صورت گرفته به دلیل بضاعت اندک دولت به دلیل مشکلات اقتصادی موجود بسیار کم است و شرمنده این عزیزان شدیم.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها