سردار شریف در گفتگوی جام جم آنلاین تأکید کرد؛

ارتش و سپاه بهترین سطح تعامل را دارند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرارگاه ثارالله،بابیان اینکه سپاه هیچ‌گاه به جوسازی‌ها علیه خود توجه نکرده و به خدمت‌رسانی مردم و حفاظت از دستاوردهای نظام و حریم ولایت ادامه خواهد داد، ضمن تشریح روند شکل‌گیری سپاه پاسداران و مشی پاسداری به خاطراتی جالب از دوران پاسداری خود اشاره کرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۶۰
ماجرای فوتبالیستی که پاسدار شد/ سئوال همیشگی خبرنگاران از یک نماینده مجلس

سردار اسماعیل کوثری ضمن گرامی داشت روز پاسدار، در رابطه با این روز به جام جم آنلاین گفت: اصل نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم‌بخش حکومت علی بن ابی‌طالب و پیامبر اعظم (ص) است و این دو بزرگوار همواره ساده زیستی و در کنار مردم بودن را سرلوحه کار خود قراردادند. باید گفت پاسداران در راستای رهنمودهای دیروز امام و امروز رهبری معظم انقلاب ساده زیستی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و لذا فلسفه پاسداری از چنین نظام و سیاستی نشاءت گرفته و برای پاسدار بودن برای ما افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه پاسداری شغل نیست و پاسدار خارج از قواعد پست سازمانی خود را حافظ حریم ولایت و مردم می داند، افزود: همان‌گونه که حضرت ابوالفضل العباس به‌عنوان نماد پاسداری و جانبازی از امام حسین (ع) سلام ولی و بردار خود حفاظت و پاسداری می‌کرد، در عصر حاضر هم وظایف پاسداری بر همین اساس در جامعه ما تعریف می‌شود و به لطف خدا از روز اول شروع ماموریت سپاه تاکنون، نگاه ما به مقوله پاسداری حفظ و صیانت از حریم ولایت و پیروی از منویات ایشان در جهت منافع مردم بوده و باید بگوییم واژه پاسداری با یک شغل سازمانی و نظامی‌گری موضوع کاملاً متفاوتی است و همان‌طور که اشاره شد رسالت والاتری یعنی حفاظت از نظام اسلامی و ولی جامعه اسلامی را دنبال می‌کند.

این مقام نظامی امنیتی با نگاهی به سوابق فعالیتی خود در چند دهه گذشته به تجربه نمایندگی خود در مجلس اشاره داشت و تصریح کرد: در مقطعی که بنده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودم، خبرنگاران همیشه از من سئوال می کردند، آیا نمایندگی در مجلس بهتر است یا فعالیت در سپاه پاسداران، پاسخ این بود که ما پاسدار این نظام و این انقلاب هستیم و آن شاالله همین راه را ادامه خواهیم داد.

کوثری در همین رابطه به ذکر مسئله ای جالب پرداخت و خاطر نشان کرد: تا قبل از تاسیس سپاه دانشجوی رشته تربیت‌بدنی و هم‌کلاس شهید ناصر کاظمی از شهدای غرب در دانشگاه تهران بودم و هم اینکه فوتبالیست دو باشگاه تاج سابق(قبل از انقلاب) و ابومسلم خراسان بودم و خیلی بیش از الان درآمد داشتم.

وی افزود: بینسال های 58 تا سال 61 که دستمزد پاسداران رقمی در حدود 2 هزار تومان بود کسی این مبلغ را دریافت نمی‌کرد و حتی باگذشت 1 دهه از انقلاب کسی در سپاه رسمی و حتی بیمه هم نبود. اما هیچ‌گاه بچه‌های پاسدار به‌عنوان شغل وارد سپاه نشدند و به خاطر علقه ای که به تأمین امنیت مردم و دستاوردهای انقلاب داشتند در پایگاه‌های سپاه حضور پیدا می‌کردند.در کل خواستم به این موضوع تأکید کنم پاسداری شغل نیست، پاسداری حفاظت از دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله در ادامه،پیرامون شاخص ترین اقداماتی که مجموعه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه غیر نظامی انجام داده گفت: مطلقا قرار نیست سپاه همیشه اسلحه به دست بگیرد،به خاطر دارم در دهه هفتاد وزارت بهداشت و درمان وقت از بسیج برای واکسیناسیون عمومی درخواست همکاری کرد و ما با رغبت فراوان در این خصوص ورود کرده و بخش اعظم کودکان و شهروندان ما در آن مقطع توسط مجموعه سپاه و بسیج واکسینه شدند و یادم هست کاری کردند که اقدام آن‌ها زبان زد خاص و عام شد.

کوثری در همین راستا تشریح کرد: حتی در بخشهای عمرانی هم باید اشاره‌کنیم که بزرگ‌ترین سد خاورمیانه و یازدهمین سد دنیا با ظرفیت ذخیره 7.5 میلیارد مترمکعب آب بنام کرخه توسط سپاه پاسداران در ایران ساخته شد. این سد قرار بود 10 ساله تحویل داده شود اما سپاه 9 ساله آن را به دولت تحویل داد.

وی در پایان تاکید کرد: همه خدماتی که تاکنون سپاه و بسیج برای کشور بدون منت انجام داده و در آینده خواهد داد و با وجود برخی جوسازی ها علیه این نهاد انقلابی و مردمی آنچه برای ما اهمیت دارد تشخیص مردم در خصوص ماهیت وجودی پاسدار و سپاه است و توجه به این حرف‌ها ما را از رسالت پاسداری خود غافل نکرده و نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها