این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر که از امروز (پنجشنبه) آغاز به کار می کند، یک بخش جنبی با عنوان «زیتون‌های زخمی» دارد که روی نمایش فیلم‌های مهم از کارگردانان جهان با موضوع سرزمین‌های اشغالی تمرکز دارد. در همین ارتباط روز چهارشنبه نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده از نخستین قیام انتفاضه در ۱۹۸۷ تا قیام سال ۲۰۱۵ از فلسطین در گالری شماره 14 گشایش یافت. البته او که قرار بود در افتتاحیه نمایشگاهش حضور داشته باشد، به ایران نیامد.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۵۵
گشایش نمایشگاه آلفرد یعقوب زاده با عکس هایی از فلسطین

به گزارش جام جم آنلاین، در مراسم گشایش نمایشگاه «زیتون‌های زخمی» سیدرضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، سیف‌الله صمدیان مدیر رویدادهای ویژه این جشنواره و جمعی از عکاسان خبری و مدیران فرهنگی حضور داشتند.

قبل از این اعلام شده بود در این نمایشگاه آلفرد یعقوب‌زاده حضور دارد و حتی قرار بود ورک‌شاپ‌های حرفه‌ای توسط او برگزار شود. با این حال این عکاس ساکن پاریس به ایران نیامد.

در نمایشگاه «زیتون‌های زخمی» عکس هایی از مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی، قاب‌هایی از زندگی جاری مردم مانند کشاورزی و دامپروری و یا مدرسه رفتن کودکان به معرض تماشاست. همچنین در این نمایشگاه عکس هایی از گرافیتی های هنرمندان روی دیوار حائل میان سرزمین های اشغالی و رژیم اشغالگر دیده می شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این عکس‌ها می‌توانند به خیابان خارک، پلاک 14، گالری شماره ۱۴ مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها