عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

جانفشانی نیروها و مرزبانان در برابر کمبود بودجه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه بودجه عمومی کشور باید 5 درصد به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند اما نصف این درصد هم داده نمی‌شود، این موضوع مشکلی است که وجود دارد و جانفشانی نیروها و مرزبانان جای کمبود بودجه را می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۶۶
جانفشانی نیروها و مرزبانان در برابر کمبود بودجه

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین درباره امنیت مرزهای شرقی کشور اظهار داشت: مرز‌های شرقی در کشور از انسداد فیزیکی برخوردار و بخشی از امنیت ایجاد شده است. بخش دیگری از امنیت با توجه به اینکه شاخص‌های ناامنی و تکنولوژی و نیز اقدامات ایذایی در مرزهای شرقی کشور به طور مرتب توسط دشمنان در حال انتقال است، نیازمند انسداد مرز در حوزه‌های غیر فیزیکی و پیشرفته‌تری هستیم.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه دفاعی توسط دولت افزایش پیدا کرده است، گفت: در سال جاری با در نظر داشتن مقتضیات دفاعی، به رغم اینکه دولت برای تخصیص1.2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی پیشنهاد داده است، اما این رقم به 2.5 میلیارد دلار ارتقا پیدا کرد و بودجه خوبی برای آن در نظر گرفته شد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه در برنامه بودجه عمومی کشور باید 5 درصد به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: معمولا تا نصف این درصد هم داده نمی‌شود، این موضوع مشکلی است که وجود دارد و جانفشانی نیروها و مرزبانان جای کمبود بودجه را می‌گیرد.

وی بیان کرد: این امر موجب شده است مرزبانان با جانفشانی خود در سخت ترین مکان‌ها با شرایط دشوار معیشتی، زیستی و حتی تجهیزاتی در مرزهای شرقی ایران نگهبانی دهند و مرزهای شرقی مجموعه‌ای از عوامل نا امنی از جمله قاچاق انسان و کالا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق در امر پرداخت بودجه به سیستم دفاعی کشور افزود: معمولا سعی می‌شود بالاترین تخصیص‌های بودجه برای بودجه دفاعی کشور در نظر گرفته شود و سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور در حد توان جهت تخصیص بودجه به حوزه دفاعی کشور نگاه ویژه تری را دارد.

وی با اشاره به گستردگی و شرایط خاص جغرافیایی مرزها گفت: برای بستن مرزهای شرق کشور هزینه و زمان زیادی نیاز است و اقدامات بسیاری در این زمینه نیز انجام شده است اما قبول دارم برای رسیدن به نقطه مطلوب برای امنیت مرزی فاصله زیادی وجود دارد.

فلاحت پیشه اظهار داشت: در بخشی از مرزهای شرق کشور حضور مشترکی میان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی وجود دارد که به انسداد و کنترل مرزها کمک می‌کنند. در حد امکان سعی شده است در حوزه های معیشتی و تجهیزاتی ان‌ها کمک شود.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها