نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل:

همدستی آمریکا و انگلیس در بحران یمن شرم آور است

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، جنگ تجاوزکارانه عربستان سعودی ضد یمن را دلیل اصلی تشدید بحران در این کشور دانست و گفت: همدستی آمریکا و انگلیس در ایجاد این بحران شرم آور است.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۶۵
همدستی آمریکا و انگلیس در بحران یمن شرم آور است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در بیانیه مطبوعاتی نمایندگی ایران آمده است: نمایندگان دایم آمریکا و انگلیس در نشست توجیهی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد یمن در 28 فروردین 1397 اتهامات واهی خود را علیه ایران تکرار کردند تا بر نقش خود در ایجاد وضعیت اسفبار در یمن سرپوش گذارند.

آمریکا و انگلیس صبح سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر موشک های شلیک شده یمن را دارای منشا ایرانی و آن را نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل دانستند.

این بیانیه تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران، این تبلیغات بی اساس را به صورت قاطع رد می کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داده است: باعث تاسف است که عربستان سعودی و حامیان جنگ طلبش به عنوان طرف اصلی مسئول این فاجعه بشری، تلاش دارند بر جرایم شرم آورشان با وارد آوردن اتهامات نادرست علیه دیگران یا تلاش برای گسترش بحران به خارج از مرزهای یمن سرپوش نهند.

در این بیانیه اضافه شده است: آمریکا و انگلیس هم اکنون مشغول تجارت خونینی در یمن هستند. آمریکا نه تنها بمب هواپیماهای سعودی را برای هدف قرار دادن غیرنظامیان فراهم می کند بلکه اخیرا نقش خود را به مشارکت رسمی در طراحی این جنگ غیربشری توسعه داده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرده ا ست: همدستی آمریکا و انگلیس در ایجاد بدترین بحران بشری جهان در یمن، شرم آور و بی انتها است.

بحران یمن از سال 2015 با حمله ائتلاف به رهبری سعودی ها به این کشور آغاز شد و با گذشت حدود چهار سال همچنان ادامه دارد.

بمباران مردم و انسداد تمام گذرگاه ها از سوی این ائتلاف باعث شده است تا یمن در آستانه بزرگترین قحطی جهان قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها